دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

روزهای شلوغ اکران/ سه فیلم دیگر در سبد اکران سینما

از چهارشنبه این هفته سه فیلم دیگر نیز روی پرده سینماهای تهران و شهرستان خواهند رفت.
کد خبر : 222289

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی آنا، از چهارشنبه هفته جاری، 26 مهرماه قرار است سه فیلم جدید دیگر نیز به سبد اکران سینماها اضافه شوند.


چنانکه فیلم سینمایی «خفه‌گی» در گروه زندگی و همچنین «شنل» و «آزاد به قید شرط» در گروه آزاد از صبح چهارشنبه روی پرده سینماها خواهند رفت. همچنین فیلم سینمایی «ثبت با سند برابر است» ساخته بهمن گودرزی نیز قرارداد اکران خود را در گروه ماندانا و پس از اتمام اکران «حقه باز دم دراز» به ثبت رسانده است.


این درحالی است که با اضافه شدن این چند فیلم، سالن‌های سینمایی به رغم محدودیت می‌توانند فرصت بیشتری به لحاظ تنوع فیلم و آثار سینمایی در اختیار مخاطبان قرار دهند.


* یک فیلم نسبتا خاص از جیرانی


فیلم سینمایی «خفه‌گی» ساخته فریدون جیرانی است که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد. الناز شاکردوست و نوید محمدزاده ایفاگر نقش‌های اصلی این فیلم هستند و در کنار آنها پولاد کیمیایی، ماهایا پطروسیان و پردیس احمدیه نیز حضور دارند.


این فیلم به لحاظ نوع ساخت و همچنین نور و طراحی صحنه اثری متفاوت در کارنامه جیرانی محسوب می‌شود که قابلیت اکران در سالن‌های گروه هنر و تجربه را نیز می‌تواند داشته باشد.


* فیلمی رونمایی نشده


«شنل» به کارگردانی حسین کندری نیز با فیلمنامه‌ای نوشته حمیدرضا بابابیگی، تراژدی تنهایی انسان‌هاست که در بستر شهری کوچک به مثابه دهکده جهانی روایت می‌شود؛ در خلاصه داستان فیلم آمده: خیلی طول میکشه باور کنی که دیگه منو نمی بینی. شنیدی چی گفتم صحرا؟


باران کوثری، رضا بهبودی، بهار کاتوزی، مهدی حسینی نیا، رضا احمدی، با حضور مسعود فروتن، فهیمه رحیم نیا، بابک انصاری و بازیگر خردسال آیسان حداد ترکیب بازیگران فیلم را تشکیل می‌دهند.


* پنجمین ساخته یک کارگردان


«آزاد به قید شرط» پنجمین ساخته سینمایی حسین شهابی است که اواخر سال ۹۵ تولید و در جشنواره فیلم فجر رونمایی شد. «آزاد به قید شرط» با ۲۰ سالن سینما در تهران و ۸۵ سینما در شهرستان‌های کشور اکران عمومی خود را آغاز می کند.


این فیلم پربازیگر از چهره‌هایی همچون امیر جعفری، شقایق فراهانی، لیلا اوتادی، دیبا زاهدی، امیررضا دلاوری، رامین راستاد، امیر داژاکام، احمد نیکپور، شکرخدا گودرزی، علیرضا ثانی فر، وحید رستم پور گیلان، محمد کارهمت، فرشین طهماسب و... در ترکیب بازیگری خود بهره گرفته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته