دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مهر 1396 - 15:34
بازوند در جمع خبرنگاران:

زیرساخت‌های لازم برای برگزاری مراسم اربعین فراهم شده‌است/ مرز خسروی هیچ مشکل امنیتی ندارد

استاندار کرمانشاه گفت: شرایط مرز خسروی را به نحوی فراهم کرده‌ایم که بتوانیم به 500 الی 600 هزار زائر خدمت‌رسانی کنیم.
کد خبر : 222219

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری آنا، هوشنگ بازوند در حاشیه گردهمایی «مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری مراسم اربعین» با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال برای اولین‌بار استان کرمانشاه میزبان زائران مراسم اربعین است. از زمانی که به استان کرمانشاه برای برگزاری مراسم اربعین مأموریت داده شد شرایط را به نحوی فراهم کردیم تا بتوانیم 500 الی 600 هزار زائر را از مرز خسروی عبور دهیم.


استاندار کرمانشاه ادامه داد: برای برگزاری مراسم اربعین زیرساخت‌های لازم را فراهم کردیم به این منظور پارکینگ‌های زیادی برای 100 هزار خودرو مهیا و مشکلات پارکینگ‌های سال گذشته هم برطرف شد.


وی گفت: اکنون شرایط زیرساختی در استان کرمانشاه هماهنگ شده است و زائران می‌توانند از ورودی کرمانشاه، کردستان، لرستان و همدان تا مرز خسروی از مسیر بزرگراهی و چهاربانده استفاده کنند.


بازوند اضافه کرد: شرایط لازم برای رفاه حال زائران فراهم شده است همچنین موکب‌‌های زیادی که عمدتا مردمی هستند را احداث کردیم.


استاندار کرمانشاه اظهار کرد: ما جلسات متعددی با مسئولان عراق برگزار و مسیر، امکانات و گیت‌های زیادی هم فراهم کردیم بر این اساس مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.


وی یادآور شد: ‌از قصر شیرین تا مرز خسروی 300 دستگاه اتوبوس فراهم است تا زائرانی که در قصرشیرین توقف می‌کنند با اتوبوس به مرز منتقل شوند در عین حال در مرز خسروی هم پارکینگ و اقامتگاه‌های هلال‌احمر مهیا شده و شرایط خوبی در این پایانه برقرار است.


وی افزود:‌ استان‌هایی که قرار است زائران آنها از مرز خسروی عبور کنند آمادگی خود را اعلام کردند بنابراین مرز خسروی پذیرای زائران استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، همدان، زنجان و قزوین خواهد بود.


بازوند تصریح کرد: نه تنها زائران این استان‌ها بلکه زائران همه استان‌های کشور می‌توانند از مرز خسروی به کربلا مشرف شوند.


استاندار کرمانشاه با اشاره به تأمین امنیت زائران اربعین حسینی اظهار کرد: از نظر امنیتی هیچ مشکلی برای زائران وجود نخواهد داشت چرا که مرز خسروی با دولت مرکزی عراق در ارتباط است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته