دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مهر 1396 - 18:20
محسن رضوانی

حادثه هوایی خطری برای تیم ملی واترپلو نداشت/ شناگران اتفاق جدیدی را دربازی‌های آسیایی ثبت می‌کنند

رئیس فدراسیون شنا گفت: پرواز ملی‌پوشان واترپلو به علت نقص فنی با تاخیر مواجه شده است.
کد خبر : 222215

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، محسن رضوانی درباره حادثه‌ای که برای تیم ملی واترپلو رخ داد، گفت: «هواپیمای اعضای تیم ملی واترپلو برای حضور تورنمنت بین‌المللی مالت راهی ترکیه شده بود که به دلیل نقص فنی که در این پرواز برای هواپیما رخ داد خلبان تصمیم گرفته به تهران بازگردد. طبق اعلام هواپیمایی ترکیش تا چند ساعت دیگر این هواپیما با رفع مشکلات فنی‌اش دوباره به ترکیه می‌رود تا از آنجا با پروازی دیگر ملی‌پوشان به مالت بروند.»


او درباره کیفیت تورنمنت واترپلوی مالت گفت: «سال گذشته تیم ملی ایران توانست به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها برسد و امسال به عنوان تیمی که برای دفاع از مقامی که پارسال به دست آورده به دیدار حریفان خود خواهد رفت. تیم مالت میزبان رقابت‌ها با جذب دو بازیکن ایتالیایی الاصل قدرت خود را بالا برده و تلاش خواهد کرد تا در کنار دیگر تیم‌های حاضر مانع تکرار قهرمانی ایران شود. برای ما این بازی‌ها در اولویت قرار ندارد و بیشتر هدف‌مان این است که بتوانیم برای بازی‌های آسیایی جاکارتا در سال آینده تدارک کامل‌تری ببینیم.»


رئیس فدراسیون شنا درباره شانس کسب مدال طلای ایران در بازی‌های آسیایی 2018 بیان داشت: «در مسابقات قهرمانی آسیا در سال گذشته پس از 15 سال واترپلو ایران به جمع 4 تیم برتر آسیا راه پیدا کرد که در دیدار رده‌بندی در ضربات پنالنی مغلوب چین شدیم. در حال حاضر هیچ تیمی در آسیا در حد و اندازه‌های تیم ملی ژاپن نیست و ژاپنی‌ها اختلاف فاحشی با سایر تیم‌ها ایجاد کرده‌اند. بنابراین هدف تیم ملی ایران در جاکارتا رسیدن به مدال نقره یا برنز است. به نظرم قدرت تیم ایران در حال حاضر با تیم‌های چین و قزاقستان که بخت‌های کسب مدال هستند در یک اندازه است.»


وی درباره موفقیت‌های شناگران ایران در سال‌های اخیر اظهارداشت: «اگر نگاهی به رکوردشکنی‌هایی که در یک سال گذشته در تمام رده‌های سنی شنای ایران رقم خورده بیاندازیم، با بیش از 60 مورد مواجه می‌شویم که نویدبخش آینده‌ای درخشان است ولی از دیدگاه من این رکوردها بار فنی بالایی ندارد چون هیچ‌کدام از آنها منجر به موفقیتی بین‌المللی نشده است. بررسی سطوح پیشرفت شناگران ملی‌پوش گویای آن است که 4 نفر از آنها در شرایطی قرار دارند که می‌توانند در فاصله یک ساله تا بازی‌های آسیایی اتفاق جدیدی را برای شنای ایران رقم بزنند. طبق تفاهم‌نامه‌ای که با فدراسیون شنای ایتالیا بسته شده با مدیریت صحیح ملی‌پوشان ما به ثبت نتیجه‌ای مناسب امیدوار هستیم.»


رضوانی درباره تیم ملی شیرجه نیز بیان کرد: «شیرجه‌روهای ایران همچون دو رشته دیگر آبی پیشرفت قابل قبولی داشته‌اند و در سطح آسیا موفق به کسب مدال در رده‌های سنی مختلف شده‌اند. آنها اردوهای هدفمندی را در کشورهای مختلفی از جمله چین پشت‌سر گذاشته‌اند و ما را به این باور رسانده‌اند که آنها هم در بازی‌های آسیایی توانایی خلق موفقیت‌های بهتری را نسبت به دوره‌های قبلی دارند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته