دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1394 - 12:51

مظاهریان: صنعت ساختمان از کمبود سرمایه‌گذاری‌های جدید رنج می‌برد

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه صنعت ساختمان کشور از کمبود سرمایه‌گذاری‌های جدید رنج می‌برد، گفت: حضور شرکت‌های خارجی و کشورهای اروپایی در نمایشگاه بین‌المللی پروژه ایران می‌تواند گامی موثر برای جذب بسته‌های سرمایه‌گذاری و خروج از رکود بازار باشد.
کد خبر : 22216

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، حامد مظاهریان در حاشیه مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه بین‌المللی پروژه ایران و اولین نمایشگاه بین‌المللی گروهی کشورهای خارجی در ایران که امروز در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد با تاکید بر اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند فرصتی مناسب برای تبادل تجربیات و اطلاعات کشورهای مختلف باشد، افزود: در تمام دنیا نقش و رویکرد اصلی نمایشگاه‌ها انتقال تجربیات است که بر همین اساس نیز شرکت‌های مطرح اروپایی در زمینه محصولات ساختمان‌سازی تاسیسات، انرژی و ... آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید عموم قرار داده‌اند.


وی تصریح کرد: عمده کشورهای حاضر در این نمایشگاه از کشورهای اروپایی هستند که همگی نیز به گسترش روابط در سطوح مختلف به ویژه تکنولوژی چشم دوخته‌اند و رفع تحریم‌ها کمک می‌کند تا گسترش این روابط بیشتر باشد. همچنین به تبع آن صنعت‌گران فرصت بیشتری برای کسب اطلاعات و آگاه شدن از آخرین محصولات جهان و عرضه بیشتر محصولات خود را داشته باشند.


مظاهریان ادامه داد: این نمایشگاه‌ها قلب تپنده صنعت در همه کشورهای دنیا هستند که به برقرار شدن جریان آزاد از رقابت‌های تکنولوژیکی و معرفی فرآورده‌های جدید کمک می‌کنند.








90 درصد صنعت برق ایران تولید داخل است و باید به گسترش این صنعت افتخار کنیم

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در کنار حضور شرکت‌های خارجی برای ارائه محصولات خود، بخش ایرانی نیز به خوبی در این نمایشگاه ظاهر شد به طوری که از صنعت برق یک تعاونی گسترده از شرکت‌های داخلی و از مجموعه وزارت راه و شهرسازی نیز بسته‌های سرمایه‌گذاری ارائه شده است.


مظاهریان در پاسخ به این پرسش که چه میزان تفاوت میان صنعت ایران و کشورهای حاضر در این نمایشگاه وجود دارد، تاکید کرد: ماهیت محصولات جدید به گونه‌ای است که در برخی دسته‌ها به لحاظ تکنولوژی برتری وجود دارد؛ به طور مثال 90 درصد صنعت برق ایران تولید داخل است و باید به گسترش این صنعت افتخار کنیم.


وی اضافه کرد: البته در برخی موارد فاصله بیشتری میان تکنولوژی ایرانی و کشورهای دنیا وجود دارد که باید در این زمینه‌ها نیز فناوری‌های خود را به‌روز کنیم.


مظاهریان با بیان اینکه ما باید در کالیبره کردن استانداردها تلاش بیشتری کنیم، گفت: به علت اینکه تا کنون تبادلات با کشورهای دیگر در بحث استاندارسازی محصولات کم بود، بنابراین در برخی موارد استانداردها عمدتا داخلی هستند، اما باید با اشتراک‌گذاری استانداردها میزان شانس تولید داخل برای عرضه در بازارهای جهانی را افزایش دهیم.


معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: آگاه شدن از استانداردهای جدید و رعایت آنها، اشتراک گذاری استانداردها و ... از مباحثی هستند که برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی میتواند گامی موثر در راستای تحقق‌شان باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته