دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1394 - 13:08

افتتاح آزمایشگاه فیزیولوژی ورزشی حیوانات دانشگاه آزاد شاهرود / توصیه استاندار سمنان به جذب دانشجوی خارجی

استاندار سمنان در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: این دانشگاه می تواند با توجه به ظرفیتهای بالای موجود در آن به عنوان یک برند دانشگاهی در کشور معرفی گردد.
کد خبر : 22215

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا محمد وکیلی که در جمع اعضای هیات علمی و کارکنان و دانشجویان این دانشگاه سخن می گفت افزود: بر اساس آنچه که از دانشگاه‌های پیشرفته دنیا مطلعیم، این دانشگاه به لحاظ فضای فیزیکی نه تنها چیزی کم از آنها ندارد بلکه در حد بسیار بالایی نیز قرار دارد.


وی خاطرنشان کرد: در بازدیدم از برخی از آزمایشگاه‌های این دانشگاه دیدم که این دانشگاه فرصت بسیار خوبی را برای محققان دانشجوی جوان فراهم کرده که این هم از مزایای خوب دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود است.


عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با اشاره به دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ و قابل توجه انقلاب اسلامی بیان کرد: در مقاطعی که همه کشور مشکل داشت و در این تنگنا بودند که برای نسل آینده کشور چه باید کرد و با توجه به ظرفیت‌های بسیار محدود دانشگاهی ما و نیز با توجه به هرم سنی دهه اول انقلاب که هر سال چه جمعیت جوانی اضافه می شد و باید پشت دیوارهای کنکور دانشگاه‌ها متوقف می شد، ارزش و اهمیت دانشگاه آزاد و تفکری که برای این مجموعه شکل گرفت مشخص می شود و وقتی می بینیم این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه جهان به لحاظ شاخصهای متعددی چون تعداد دانشجویان، اساتید، فضاهای آموزشی ، پژوهشی و رفاهی به این درجه دست یافته، آن موقع به اهمیت این دانشگاه بیشتر پی می بریم.








وی به مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود توصیه کرد که با توجه به ظرفیتهای بالای این دانشگاه به فکر جذب دانشجو از خارج از کشور باشند و گفت : برای تحقق این مهم باید دانشگاه تبدیل به یک برند شود که برای این کار باید از اساتید زبده سراسر کشور و حتی دنیا استفاده گردد

وکیلی ضمن تشکر از رئیس و مسئولان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود اظهار داشت: نگاه امروز در دانشگاه‌ها باید به سمت تحصیلات تکمیلی و نگاه ویژه به این مقاطع باشد و چون ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود بسیار بالاست، باید از این پتانسیل به نحو اساسی استفاده کرد .


وی به مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود توصیه کرد که با توجه به ظرفیتهای بالای این دانشگاه به فکر جذب دانشجو از خارج از کشور باشند و گفت : برای تحقق این مهم باید دانشگاه تبدیل به یک برند شود که برای این کار باید از اساتید زبده سراسر کشور و حتی دنیا استفاده گردد و این دانشگاه می تواند با توجه به ظرفیت‌های بالای موجود در آن به عنوان یک برند دانشگاهی معرفی گردد و به همین خاطر حتی می تواند به عنوان پیشقدم در جذب دانشجوی خارجی در استان سمنان گام بردارد.


استاندار سمنان در ادامه افزود : امکانات خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود است و این یک فرصت بسیار بالایی است و من از رئیس دانشگاه می خواهم که این فرصت را حتی به اطلاع کشورهای منطقه هم اطلاع رسانی کنند .


وکیلی گفت : امروز می بینیم که با سرمایه عظیم مردمی این دانشگاه تبدیل به یک مجموعه علمی توانمند تبدیل شده است و باید از این پتانسیل هم در افزایش ارزش افزوده استفاده کرد و هم آن را به رخ منطقه کشاند و نشان داد که این توانمندی برای ایجاد رشته های خاص در این دانشگاه وجود دارد .


وی خواستار جهت دهی به پروژه های دانشجویی در شهرستان شاهرود شد و گفت : من در شورای اداری هم مطرح کردم که از اساتید و روسای دانشگاهها انتظار داریم که نیازهای شهرستان شاهرود را شناسایی کنند و این نیازها را به عنوان پروژه های دانشجویی کارشناسی ارشد و دکترا تعریف کنند تا به عنوان موضوعات پژوهشی و تحقیقی در پیشرفت شهرستان استفاده شود .


عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در پایان اظهار داشت : در بازدید از دانشگاه آزاد و بیمارستان متعلق به آن، شاهد چند اتفاق خوب بودم که از جمله می توان به آماده سازی مرکز بیماری‌های خاص در بیمارستان خاتم الانبیاء اشاره کرد که مرکزی خوب و مدرن است که امیدورام در کمتر از یکی دو ماه آینده شاهد افتتاح آن باشیم چرا که بیماران خاص به چنین مرکزی در استان نیاز داشتند و تجهیز و راه اندازی این مرکز جای تشکر از رئیس دانشگاه و بیمارستان دارد .



آزمایشگاه فیزیولوژی ورزشی حیوانات افتتاح شد


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود هم در این مراسم ضمن تشکر از استاندار سمنان برای حضور در این دانشگاه گفت : امروز دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود به عنوان بزرگترین واحد دانشگاهی استان سمنان توانسته است سهم مهمی در تولید علم داشته باشد .


احمد دزیانیان افزود : هم اکنون در پژوهش، دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود حرف اول را در واحدهای دانشگاهی استان می زند و در سطح ایران هم یکی از واحدهای برتر در این امر است .



وی وجود بیشترین تعداد رشته های تحصیلی، بیشترین عضو هیات علمی و کارمند ، بیمارستان یکصد تختخوابی درجه یک و ده‌ها شاخصه دیگر را از امتیازاتی شمرد که این دانشگاه را از دیگر مجموعه های آموزشی متمایز کرده است .


رییس دانشگاه آزاد شاهرود با اشاره به پیشرفت های علمی و تحقیقاتی این واحد دانشگاهی در 32سال گذشته گفت: تاکنون 29هزار نفر از دانشگاه آزاد شاهرود دانش آموخته شده اند.
وی اضافه کرد: هم اکنون 11هزار و 500نفر دانشجو در 179 رشته در پنج دانشکده در حال تحصیل هستند و واحد شاهرود یکی از بزرگترین واحدهای دانشگاه های آزاد استان سمنان است.
در بازدیدی که استاندار از آزمایشگاهها و فضای فیزیکی و نیز مرکز بیماریهای خاص دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود داشت، آزمایشگاه فیزیولوژی ورزشی حیوانات این دانشگاه را نیز افتتاح کرد .



معاونان استاندار ، فرماندار شاهرود ، مقامات لشکری و جمعی از مدیران کل استان و مسئولان شهرستان نیز در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود وی را همراهی می کردند .


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته