دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مهر 1396 - 12:41
مروری بر مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های انگلیسی‌زبان

جوان چشم‌آبی جوان‌ترین رهبر اروپا می‌شود/ هزینه‌ 1میلیون دلاری کمپین ترامپ در 3ماه اخیر

پیروزی کورتس در انتخابات اتریش به عنوان جوانترین رهبر اروپایی، هزینه‌ 1میلیون دلاری کمپین ترامپ در 3 ماه اخیر و تلاش ترزا می برای نجات برگزیت از مهمترین عنوان روزنامه‌های انگلیسی زبان امروز هستند.
کد خبر : 222107

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های انگلیسی زبان جهان بدین شرح است:


مرد جوان چشم‌آبی رهبر جهانی اروپا می‌شود


روزنامه آمریکایی نیویورک پست در مطلبی با تیتری که به آبی بودن چشم‌های سباستین کورتس نامزد حزب مردم اتریش اشاره دارد، از موفقیت او در انتخابات پارلمانی اتریش گفته است.


کورتس به یاری اعضای حزب مردم در رقابت‌های انتخاباتی اتریش به پیروزی رسیدند و حالا او می‌تواند به عنوان جوان‌ترین رهبر یک کشور اروپایی شناخته شود.


کورتس از امانوئل مارکون، رئیس‌جمهوری جوان و 39 ساله فرانسه 8 سال کوچک‌تر است.


کمپین ترامپ بیش از 1میلیون دلار در 3 ماه اخیر خرج کرده است


روزنامه یواس‌ای تودی در یادداشتی با اشاره به هزینه بیش از 1 میلیون دلاری کمپین ترامپ برای هزینه‌های قانونی از اول جولای تا پایان سپتامبر 2017، اعلام کرد که این هزینه‌ها بیشتر صرف تحقیقات رابرت مولر، دادستان ویژه تحقیق دربارۀ دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 و تحقیقات کمیته‌های کنگره آمریکا در این رابطه شده است.


طبق گزارش یواس‌‌ای تودی ظاهراً این مبلغ هنگفت در سه ماه اخیر خرج 3 وکیل مرتبط با کمپین ترامپ شده است که تا سر حد ممکن تحقیقات مولر درباره دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 و برخی پرونده‌های املاک و مستغلات ترامپ، در مسیر تضعیف جایگاه سیاسی و حقوقی ترامپ موثر واقع نشود.


تلاش ترزا می برای نجات برگزیت


روزنامه بریتانیایی تلگراف در گزارش خود به سفر ترزا می به بروکسل برای دور تازه‌ای از مذاکرات بین نخست وزیر انگلیس و رهبران اروپایی درباره جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا پرداخته است.


در یادداشت تلگراف هدف از دور جدید مذاکرات برگزیت، تلاش تازه ترزا می برای متقاعد کردن آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و رهبر اتحادیه اروپا برای خروج برگزیت از بن‌بست‌های حقوقی و اقتصادی ذکر شده است.


می چندی قبل اعلام کرد که سرنوشت برگزیت فعلاً در اختیار اتحادیه اروپا قرار گرفته است که این اظهار نظر مورد واکنش شدید برخی از سیاستمداران بریتانیایی واقع شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته