دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مهر 1396 - 11:14

270 کشته و 300 زخمی بر اثر انفجار تروریستی در موگادیشو

وزارت کشور سومالی اعلام کرد تاکنون بیش از 300 مجروح در بیمارستان‌های موگادیشو بستری شده‌اند. برخی از گزارش‌ها حاکی از افزایش تعداد کشته‌شدگان این حادثه است.
کد خبر : 222063

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از سی‌ان‌ان، تعداد کشته‌های انفجار دو ماشین بمب‌گذاری شده در موگادیشو پایتخت کشور سومالی به بیش از 270 نفر رسید.


این تعداد کشته و مجروح در یک حادثه تروریستی در تاریخ سومالی بی‌‌سابقه بوده است. وزارت کشور سومالی همچنین اعلام کرد که تاکنون بیش از 300 مجروح در بیمارستان‌های موگادیشو بستری شده‌اند.


برخی از گزارش‌ها حاکی از افزایش تعداد کشته‌شدگان این حادثه است. دفتر ریاست جمهوری سومالی به خاطر وقوع این حادثه هولناک سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرده است. از حواشی مهم این حادثه می‌توان به تخریب سفارت قطر و مجروحیت یکی از اعضای سفارت اشاره کرد.


مسئولیت این انفجار تروریستی را تاکنون هیچ گروهی نپذیرفته است. البته موگادیشو که یکی از مهم‌ترین شهرهای غرب آفریقا به شمار می‌رود، در سالیان اخیر همواره مورد تهدید تروریستی گروه‌های نظیر الشباب شاخه‌ آفریقایی القاعده بوده است.
طبق گزارش‌ ماموران سازمان ملل، سومالی از کشورهای فقیر جهان است و به خاطر کمبود مواد غذایی و تروریسم فعال در این منطقه، جمعیتی بیش از 3 میلیون نفر در این کشور، در شرایط قحطی زندگی می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته