دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
علی انصاریان:

دلیلی ندارد معجزه 21 سال پیش در مسقط تکرار نشود/ امیدوارم پرسپولیس برنده شود

مدافع سابق تیم ملی گفت: پرسپولیس سال 1375 برابر آلیمای قزاقستان معجزه کرد و نسل امروز این تیم هم می‌توانند بار دیگر خلق معجزه کنند.
کد خبر : 222044

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، دیدار حساس پرسپولیس برابر الهلال در دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا بهترین بهانه‌‌برای صحبت با علی انصاریان مدافع سابق تیم ملی و سرخابی‌های پایتخت بود.


*پرسپولیس برای صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا نیاز به معجزه برابر الهلال دارد.


-در اینکه پرسپولیس بازی خیلی سختی دارد کسی شکی ندارد. الهلال تیم آماده‌ای است و در بازی رفت این موضوع را ثابت کرد اما پرسپولیس سال 75 در دیدار رفت جام در جام آسیا 3 بر صفر مغلوب آلیمای قزاقستان شد اما در بازی برگشت 5 بر صفر برنده شد و راهی مرحله بعدی شد. حالا 21 سال از آن بازی می‌گذرد و نسل دیگری از بازیکنان پرسپولیس می‌توانند معجزه دیگری را رقم بزنند و برابر الهلال با اختلاف برنده شوند تا صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا رقم بخورد. باید ثابت شود پرسپولیس توانایی خلق معجزه را دارد. همان‌طور که سال گذشته بارسلونا توانست برابر پاری‌سن‌ژرمن در لحظات پایانی صعود کند.


*غیبت مهدی طارمی تا چه اندازه می‌تواند در این بازی تاثیر منفی روی عملکرد تیم بگذارد؟


-برای بازیکنان پرسپولیس نبود طارمی موضوعی جا افتاده است. البته وی بازیکنی کاملا تاثیرگذاری است ولی بازیکنان مقابل استقلال خوزستان نشان دادند که برنامه‌های متنوعی برای رسیدن به گل دارند و به طور حتم برابر الهلال هم شیوه‌های مختلف وجود دارد که تیم با اتکا به آنها می‌تواند دروازه سعودی‌ها را باز کند. فراموش نکنیم که غیبت فرشاد احمدزاده هم تاثیرگذار است چرا که او به خوبی در ترکیب تیم جا افتاده بود. با این حال امیدوارم بازیکنان مقابل دروازه الهلال قدر موقعیت‌ها را بدانند تا در آینده حسرت نخوریم.


*باز شدن قفل دروازه الهلال در نیمه اول تا چه اندازه امکان جبران نتیجه دور رفت را میسر می‌کند؟


-اولا باید فراموش نکرد که الهلال تیمی کاملا حرفه‌ای است. فوتبالی که ما از این تیم در بازی رفت دیدم کاملا متفاوت با فوتبالی بود که در سال‌های گذشته ارائه می‌شد. آنها وقتی به گل اول رسیدند رو به وقت‌کشی و بازی حاشیه‌ای نیاوردند و این نشان می‌دهد که حضور مربیان خارجی در این تیم و البته دیگر تیم‌های عربستانی شکل بازی سعودی‌ها را تغییر داده است. پرسپولیس برای جبران نتیجه بازی رفت نباید عجولانه حمله کند.به طور حتم حریف برنامه مدونی برای استفاده از ضدحملات دارد. بازیکنان پرسپولیس باید با حریف مدارا کنند و بدون عجله در گلزنی درواه الهلال را باز کنند. به طور حتم با زدن اولین گل ترس حریف عربستانی‌ به صورت غیرارادی بیشتر می‌شود و احتمال رسیدن نماینده ایران به گل‌های بعدی خیلی بیشتر می‌شود.


*برخی معتقدند عدم استراحت بازیکنان پرسپولیس عامل باخت سنگین مقابل الهلال در بازی رفت شد؟


-متاسفانه فوتبالیست‌های ما حرفه‌ای نیستند و نباید به این مسئله اشاره کرد که خستگی عامل شکست پرسپولیس بوده است. در اروپا تیم‌ها 3 روز یک بار بازی می‌کنند. بازی‌های پرفشاری که در چارچوب رقابت‌های لیگ کشورشان و لیگ قهرمانان است. ما هم باید به سمتی برویم که فوتبالیست‌های‌مان توانایی آن را داشته باشند که 3 روز یک بار به زمین بروند. نه اینکه اخباری منتشر شود که بازیکنان از مهمانی‌های شبانه به خانه بازگشته‌اند.


*به مهمانی شبانه اشاره کردید. شما خبر خروج بازیکنان پرسپولیس از هتل و بازگشت نیمه‌شب آنها در بازی با تیم‌های الاهلی و الهلال عربستان در دبی را حتما شنیده‌اید؟


-وقتی تیم ببازد خیلی حرف‌ها مطرح می‌شود و اتفاقاتی که قبلا افتاده را برملا می‌کنند. به نظر من در شرایط فعلی نباید از کاه، کوه ساخت. بهتر است به موارد حاشیه‌ای دامن نزنیم. الان وقت حاشیه‌سازی نیست. باید همه ایران با هم یکپارچه پرسپولیس را حمایت کنیم. همان‌طور که همه با هم در برابر ترامپ که خلیج فارس را خلیج عربی خوانده بود متحد شدیم. ایرانی‌ها وقتی تهدید می‌شوند اتحادشان بیشتر می‌شود و باید الهلال را تهدیدی علیه موفقیت فوتبال ایران برای قهرمانی در آسیا بدانیم تا پرسپولیس بتواند این تیم را حذف کند.


*اگر پرسپولیس بهترین بازی‌اش را ارائه کرد ولی بدشانسی نگذاشت این تیم فینالیست لیگ قهرمانان شود، واکنش شما به عنوان یک پرسپولیسی چیست؟


-من حاضرم پرسپولیس با یک یا دو گل اختلاف الهلال را شکست دهد و حذف شود تا اینکه با تساوی یا خدایی ناکرده باخت از گردونه رقابت‌ها خارج شود. پرسپولیس به غیر از دیدار رفت با الهلال در کلیه دیدارهایش نماینده شایسته‌ای برای فوتبال ایران بود و باخت بازی رفت هم یک اتفاق بود که دیگر تکرار نمی‌شود. امیدوارم پرسپولیس برنده حذف شود چون حذف با باخت قشنگ‌تر است. ضمن اینکه این شکست جایگاه این تیم را نزد دوست‌دارانش متزلزل نمی‌‌‌کند.


*دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تازه‌ترین صحبت‌های خود در مورد کشور ایران به مواردی اشاره کرد که واکنش شدیدی را از سوی همه ایرانی به همراه داشت. واکنش شما به این صحبت‌ها چیست؟


-پدر خدا بیامرزم می‌گفت اگر از خیابانی عبور می‌کردی که در آن سگی بی‌دلیل واق واق می‌کرد توجهی به آن سگ نداشته باش. اگر با او گلاویز شوی فرقی با سگ نداری. قدیمی‌ها هم گفته‌اند ادب مرد به ز دولت اوست. ادبیاتی که ترامپ از آن استفاده می‌کند امروز مردم آمریکا را به خصوص کسانی که به او رای داده‌اند را به شدت آزرده خاطر کرده است. ترامپ همه چیز را در کاسبی می‌بیند و جواب چنین ابلهی خاموشی است. ایرانی جماعت آن‌قدر تمدن دارد که وقت خود را صرف فکر کردن به حرف‌های یک آدم نادان ندهد. ما باید درست جواب توهین‌های ترامپ را بدهیم و با فرهنگ بالایی که داریم، ثابت کنیم خلیج فارس در همه کتب قدیم تاریخ ثبت شده و دیگر موارد موجود در حرف‌های ترامپ لطمه‌ای به ما نمی‌زند.


*در آخر خواستم نظر شما درباره شانس صعود تیم ملی از مرحله مقدماتی جام جهانی روسیه به مرحله حذفی این رقابت‌ها بدانم؟


-ما به جام جهانی می‌رویم که در آن تیم بزرگی چون هلند غایب است. ایتالیا قهرمان 4 دوره رقابت‌های جام جهانی نیز هنوز صعودش را قطعی نکرده است. آمریکا هم پس از 6 دوره حضور متوالی حذف شده و به این رقابت‌ها نخواهد آمد. این در حالی است که ایران پس از برزیل دومین تیمی بود که صعودش به جام جهانی را قطعی کرد. ما در بازی با روسیه میزبان جام جهانی 2018 نشان دادیم که چقدر پیشرفت کرده‌ایم. پس بهتر است به کی‌روش اعتماد کنیم و پشتیبان او و شاگردانش باشیم. امیدوارم در گروه خوبی هم قرار بگیریم تا با جانفشانی که ملی‌پوشان خواهند کرد برای اولین بار صعود به مرحله حذفی را با شایستگی تجربه کنیم. آن‌وقت است که حس و حالی وصف‌ناشدنی را احسای می‌کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته