دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تازه‌ترین اطلاعات درباره فروش و تحویل خودروی «دنا»

آن طور که اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد فقط در سال جاری بیش از 5 هزار دستگاه خودروی دنا فروخته شده است. خودرویی که پیش از این اعلام شده بود قیمت در نظر گرفته شده از سوی شورای رقابت برای آن به صرفه نیست.
کد خبر : 22189

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، در سال جاری 4191 دستگاه خودروی دنا تولید شده است. این همان خودرویی است که سال گذشته اختلاف شدیدی میان ایران خودرو به عنوان تولید کننده و شورای رقابت به عنوان نهاد ناظر قیمت‌گذاری آن ایجاد کرد.


به اعتقاد شورای رقابت این خودرو همان سمند توسعه یافته است که بیش از 42 میلیون تومان نمی‌ارزد، در حالی که ایران خودرو معتقد بود قیمت دنا نباید کمتر از 46 میلیون تومان باشد.


در این زمینه معاون فروش ایران‌خودرو با بیان اینکه در سال گذشته نزدیک به 11 هزار تعهد تحویل خودروی دنا وجود داشته است، گفت: فروش خودروی دنا در سال جاری در واقع انجام تعهدات معوقه سال قبل است.


مصطفی خان کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با اشاره به اینکه در سال گذشته 7 تا 8 هزار دستگاه خودروی دنا در کشور تولید شده است، گفت: از ابتدای سال جاری انجام تعهدات سال گذشته با پرداخت دیرکرد آن به مشتریان در دست انجام است.


وی افزود: این تعهدات تا پایان خردادماه سال جاری به صفر می‌رسد و تمامی خودروهایی که قرار بود تا پایان آذرماه سال 93 به مشتریان داده شود، تحویل خواهد شد.


خان کرمی با اشاره به اینکه در سال جاری هم نزدیک به 2 هزار دستگاه خودروی دنا پیش فروش شده است، اظهار کرد: زمان تحویل این خودروها مردادماه سال جاری است.


وی ادامه داد: اکنون برنامه‌ای برای فروش فوری خودروی دنا در سال جاری نداریم و در واقع هر آنچه تحت عنوان فروش و تحویل این خودرو در حال انجام است، ادای تعهدات قبلی است.


معاون فروش ایران خودرو با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 5 هزار و 100 دستگاه خودروی دنا تولید شده است، تصریح کرد: قیمت خودروهای دنا برای فروش داخلی همان نرخ مورد توافق با شورای رقابت یعنی 42 میلیون تومان است.




انتهای پیام/

برچسب ها: دنا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته