دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1396 - 16:30
گزارش‌ آنا از اخبارضدونقیض یک مشاور رسانه‌ای

حکم قوچانی؛ امضای روحانی یا واعظی

چند روزی است که اخبار ضد و نقیضی درباره حکمی برای محمد قوچانی در نهاد ریاست جمهوری منتشر می‌شود و با توجه به این که هیچ خبر رسمی منتشر نشده است این روال همچنان ادامه دارد.
کد خبر : 221867

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، چهارشنبه هفته گذشته و در آخرین ساعات کاری، خبری بدون منبع رسمی در کانال‌های تلگرامی و برخی از سایت‌های خبری اصلاح‌طلب دست به دست مخابره می‌شد که حکایت از یک انتصاب داشت؛ انتصاب مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور با حکم روحانی!


اولین خبر حدود ساعت 16 چهارشنبه 19 مهر در کانال‌های تلگرامی منتشر شد و پس از آن خبرگزاری ایلنا در خبری بدون منبع رسمی مدعی شد که حکم محمد قوچانی در سمت مشاور رئیس‌جمهور تائید و قوچانی با حکم رئیس‌جمهور به سمت دبیر شورای بررسی‌های ویژه ریاست‌جمهوری و مشاور رسانه‌ای حجت‌الاسلام حسن روحانی منصوب شده است.



در واکنش به انتشار این اخبار و برای آگاهی از صحت انتصاب مشاور رسانه‌ای روحانی، خبرنگار حوزه دولت آنا گفت‌وگویی با قوچانی انجام داد که در این مصاحبه قوچانی سردبیر هفته‌نامه صدا خبر انتصابش به عنوان مشاور روحانی یا دبیر شورای بررسی‌های ویژه ریاست‌جمهوری و مشاور رئیس‌جمهوری را تایید نکرد و از ما خواست که صحت موضوع را از محمود واعظی و دفتر رئیس‌جمهور پیگیری کنیم.


روال معمول برای انتشار اخبار انتصاب در مسئولیت‌های نهاد ریاست جمهوری، انتشار خبر رسمی از سوی پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری یا پایگاه اطلاع رسانی دولت است و مرسوم نیست که پیش از اعلام رسمی خبر از سوی نهاد ریاست‌جمهوری یا حداقل تایید یک مقام رسمی خبر در سایت‌های خبری یا خبرگزاری‌ها منتشر شود.



از سوی دیگر قوچانی امروز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفته که به عنوان مشاور نهاد ریاست جمهوری مسئولیتی پیدا کرده و حکم او را واعظی صادر کرده است. این در حالی است که هنوز پس از گذشت چهار روز از انتشار اولین اخبار انتصاب قوچانی، حکم انتصاب وی برای هیچ مسئولیتی در نهاد ریاست‌جمهوری از سوی سایت ریاست‌جمهوری یا دولت منتشر نشده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته