دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مهر 1396 - 09:34

آغاز لیگ برتر بسکتبال از امروز؛ بازگشت مدعی بعد از دو دوره غیبت

لیگ بسکتبال در حالی از امروز کار خود را آغاز می کند که تیم مهرام بعد از سال‌ها غیبت دوباره در جمع لیگ برتری ها قرار گرفته‌است.
کد خبر : 221853

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، هفته گذشته قرعه کشی لیگ برتر بسکتبال با حضور 9 تیم پتروشیمی بندر امام، نفت آبادان، دانشگاه آزاد، مهرام تهران، نیروی زمینی، یس آل گرگان، شهرداری گرگان و تبریز، پدافند رعد خوزستان برگزار شد و از امروز قرار است لیگ بسکتبال شروع و 24 اسفند به پایان برسد.


بعد از چند دوره متوالی که لیگ بسکتبال با 10 تیم برگزار می شد امسال برای اولین بار 9 تیم روبه روی هم قرار می گیرند تا در نهایت قهرمانی را از آن خود کنند. پتروشیمی بندرامام، نفت آبادان، شهرداری گرگان و شهرداری تبریز همراه با نیروی زمینی و دانشگاه آزاد تهران سال گذشته هم در لیگ برتر حضور داشتند. مهرام پرافتخارترین تیم باشگاهی بسکتبال است پس از چند دوره غیبت به جمع لیگ برتری ها اضافه شده و یس آل گرگان و پدافند رعد خوزستان هم تیم های جدید در لیگ برتر به حساب می آیند.


فینالیست های جنوبی در صف مدعیان لیگ


از بین تیم‌های شرکت کننده در لیگ بسکتبال دو تیم پتروشیمی بندر امام و نفت آبادان از مدعیان جنوبی این فصل هستند، پتروشیمی با حفظ مهران شاهین طبع و جذب بازیکنانی همچون سجاد مشایخی، سعید داورپناه، میثم میرزایی، نوید نیکتاش و امیرحسین آذری و همچنین دو بازیکن خارجی به نام های «ویلی وارن» و «میرزا بگیچ» به دنبال تکرار قهرمانی خود در رقابت‌های این فصل از رقابت‌ها است.


نفت آبادان دیگر نماینده جنوبی ها در این فصل که مسئولان این تیم هزینه های زیادی برای آن کرده‌اند با حفظ حماد سامری مربی این تیم و تمدید قرارداد با بازیکنانی چون تمدید محمد حسن زاده، فرید اصلانی و محمدرضا اکبری و جذب نفراتی همچون محمد جمشیدی، آتشی و آرمان زنگنه و استفاده از سهمیه خارجی با جذب «بیرون مولنز» به دنبال قرار گرفتن بر روی سکوی قهرمانی است.


حضور سه تیم تهرانی


در این فصل دانشگاه آزاد، نیروی زمینی و مهرام نمایندگان تهران در لیک بسکتبال هستند. دانشگاه آزاد در فصل گذشته در جایگاه سوم ایستاد و این فصل هم مسئولان دانشگاه تصمیم گرفتند با حفظ فرزاد کوهیان به عنوان مربی و تمدید قرارداد با بازیکنان فصل گذشته خود فصل جدید را با قدرت آغاز کنند.


مهرام از نام های قدیمی لیگ بسکتبال امسال پس از دو دوره غیبت در جمع لیگ برتری ها قرار گرفت. هدایت این تیم برعهده مصطفی هاشمی است و با بازیکنانی نظیر محمد یوسف وند، کیوان ریاعی، وحید دلیرزهان، امیر صدیقی، حامد حسین زاده، نوید رضایی و خارجی هایی ها که قرار است به زودی به ترکیب تیم اضافه شوند می‌تواند به یکی از مدعیان لیگ امسال تبدیل شود.


دیگر نماینده تهران نیروی زمینی است؛مسئولان این تیم به دلیل مسئله سربازی اجازه جذب بازیکن خارجی ندارند و در این فصل هم تنها دو بازیکن علیرضا مرتضوی و رضا رنجبر حضوری جذب این تیم شده‌اند.


شهرداری چی های لیگ


شهرداری گرگان و تبریز از تیم های قدیمی لیگ بسکتبال هستند، شهرداری تبریز با مربیگری مهران حاتمی سرمربی فعلی تیم ملی بسکتبال و حضور بازیکنانی چون روزبه ارغوان، محمد اوجاقی، اصغر کاردوست، آرن داودی، محمد فلاحت و محمد حاجیان در لیگ امسال حضور دارد. شهرداری گرگان با هدایت نوری به دنبال خلق شگفتی در رقابت‌های این دوره است.


تازه واردهای لیگ


یس آل گرگان و پدافند رعد خوزستان از تازه واردهای لیگ بسکتبال هستند؛ صالح مخدومی هدایت تیم گرگانی را عهده دار است و بازیکنانی چون بابک نظافت، محمد آفاق پور، پارسا مهرافزا در کنار نفرات بومی خود برای اولین بار در لیگ برتر شرکت می کنند. نماینده خوزستان هم با هدایت غفور کامروا به دنبال حضوری خوب و موثر در لیگ هستند.


برنامه مسابقات لیگ به شرح زیر است:


دوشنبه ۲۴ مهر


* پتروشیمی بندر امام - یس آل گرگان


* شهرداری تبریز - مهرام


* دانشگاه آزاد - پدافند رعد خوزستان


* شهرداری گرگان - نفت آبادان


*تمامی بازی ها راس ساعت 16 آغاز می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته