دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1394 - 11:34

نتانیاهو: ایران تهدیدی علیه اسرائیل در عرصه بین‌المللی است

نخست‌وزیر اسرائیل بار دیگر ایران را به تلاش برای تولید بمب اتمی متهم کرد و مدعی شد که این کشور تهدیدی برای این رژیم در دنیاست.
کد خبر : 22182

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از جروزالم‌پست، بنیامین نتانیاهو در کنفرانس سالانه جروزالم‌پست در شهر نیویورک آمریکا در این‌باره گفت: یک ایران مسلح به سلاح هسته‌ای همچنان چالش اصلی است که اسرائیل در عرصه بین‌المللی با آن مواجه است.


نتانیاهو در بخش دیگری از اظهارات خود در این زمینه مدعی شد: چارچوب توافق‌شده لوزان مسیر ایران برای تولید اورانیوم غنی‌شده به منظور تولید یک زرادخانه سلاح هسته‌ای هموار می‌کند.


وی در ادامه افزود: از اوباما و کنگره آمریکا به دلیل تمام تلاش‌هایی که برای امنیت اسرائیل انجام داده‌اند، تشکر می‌کنم اما چارچوب توافق‌شده باعث می‌شود ایران برای تولید سلاح اتمی مسیر هموارتری در پیش داشته باشد.


نخست‌وزیر اسرائیل تصریح کرد: این مسئله در صورتی که توافق هسته‌ای حاصل شود، یک مسئله اجتناب‌ناپذیر است. اگر آنان تصمیم بگیرند که توافق را نقض کنند، می‌توانند خیلی سریع‌تر به سلاح هسته‌ای دست یابند. در این حال توافق هسته‌ای باعث می‌شود ایران خیلی سریع به میلیاردها دلار پول خود دست یابد و در سال‌های آتی نیز صدها میلیارد دلار پول دیگر به دست آورد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب