دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مدیران نتیجه‌گرا بلای جان مربیان فوتبال/ برکناری 3 مربی در 9 هفته

با برکناری اکبر میثاقیان از سر‌مربیگری سیاه جامگان تعداد مربیان برکنار شده این فصل لیگ برتر به عدد سه رسید.
کد خبر : 221764

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، در حالی که لیگ برتر فوتبال ایران هنوز به هفته دهم خودش نرسیده است سه تن از سرمربیان تیم‌های حاضر در این رقابت‌‌ها به دلیل کسب نتایج ضعیف جایگاه خودشان را از دست دادند.


علیرضا منصوریان که با هیاهوی زیادی در فصل گذشته به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد بعد از کسب عنوان نایب قهرمانی در این تیم در لیگ هفدهم نتوانست نتایج خوبی را کسب کند و در هفته هفتم رقابت‌ها و بعد از تساوی مقابل ذوب‌آهن در ورزشگاه آزادی استعفایش را نوشت و از استقلال رفت تا به عنوان اولین مربی کنار رفته در فصل هفدهم معرفی شود.


در هفته هشتم هم شاهد برکناری یکی دیگر از مربیان لیگ برتری بودیم. لوکابوناچیچ سرمربی کروات تیم گسترش فولاد تبریز که در اول فصل هدایت این تیم را بر عهده گرفت و هواداران این تیم تبریزی امیدوار بودند که با او بتوانند جایگاه خوبی را در این فصل از رقابت‌ها کسب کنند اما تمام رویا‌های آنها نقش بر آب شد چرا که بعد از گذشت تنها 8 هفته و قرار گرفتن گسترش در انتهای جدول این مربی کروات از سمتش برکنار شد.


امروز هم اکبر میثاقیان سرمربی سیاه‌جامگان هم بعد از سه شکست متوالی در لیگ و در پایان هفته نهم با تصمیم مسئولین این تیم مشهدی از سمتش برکنار شد و جایش را به علیرضا مرزبان داد.


در این میان با نگاهی به رقابت‌های فصل گذشته لیگ برتر متوجه خواهیم شد که صبر مدیران باشگاه‌ها کمتر شده‌است و این صبر در نزد مدیران باشگاه‌های خصوصی که از جیب خودشان هزینه می‌کنند کمتر از مدیران دیگر است.


در لیگ هفدهم و در پایان هفته نهم 3 مربی برکنار شد‌ه‌اند که این آمار نسبت به پایان هفته نهم لیگ شانزدهم بیشتر است.


در فصل گذشته یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در هفته هفتم از سمتش استعفا داد البته استعفای او به عملکرد فنی‌اش در این تیم ربطی نداشت و او بیشتر بخاطر اختلافاتش با مدیران باشگاه تصمیم به کناره‌گیری گرفت.


در هفته نهم هم فرهاد کاظمی از سمتش در سیاه جامگان استعفا داد و جایش را به خداداد عزیزی در این تیم داد. عزیزی هم در ادامه راه جایش را به میثاقیانی داد که در حال حاضر از سمتش برکنار شد.


نکته جالب در مورد باشگاه سیاه جامگان این مساله است که سرنوشت کاظمی و میثاقیان در این باشگاه کاملا شبیه هم بود. هر دو مربی تیم را در هفته آخر لیگ برتر در لیگ نگه داشتند اما هر دو مربی در فصل بعد رقابتها در هفته نهم از کار برکنار شدند.


البته این نکته قابل ذکر است که دو مربی که در لیگ شانزدهم تا قبل از هفته نهم از سمت‌های‌ خود کناره‌گیری کردند به دلایل غیر فنی اقدام به این کار کردند اما در لیگ هفدهم این سه مربی به دلیل نتایج ضعیفی که کسب کردند مجبور به ترک نیمکت‌تیم‌هایشان شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته