دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1396 - 12:22
هاشمی خبر داد:

فرصت سه ماهه شورای شهر به شهرداری تهران برای ارائه لیست املاک وگذار شده به نهادهای حقیقی و حقوقی

رئیس شورای شهر تهران از تصویب الزام شهرداری تهران به ساماندهی واگذاری حق بهره‌برداری املاک، اراضی و اموال منقول شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی در جلسه امروز شورای شهر خبر داد و اعلام کرد که شهرداری تهران سه ماه فرصت دارد تا لیست املاک واگذار شده به نهادهای حقیقی و حقوقی را گزارش دهد.
کد خبر : 221717

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در حاشیه سیزدهمین جلسه علنی شورای شهر با اشاره به قانون گذشته شهرداری‌ها مبنی‌بر استفاده خیریه‌ها و بخش‌های مختلف حقیقی و حقوقی از املاک تحت تملک شهرداری‌ها اظهار کرد: در گذشته این قانون باید به تصویب انجمن شهر می‌رسید و بعدها با پیشرفت قوانین و ایجاد شرکت‌ها و سازمان‌ها و تصویب آیین‌نامه‌ها و اساس‌نامه‌هایی که برای شرکت‌ها نوشته شد این قانون زیر پا گذاشته شد و لذا اکثر واگذاری‌ها به تصویب شورای شهر نرسید.


وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر این طرح را ارائه دادند تا آمار و ارقام واگذاری‌ها به اشخاص حقیقی و حقوقی در اختیار شورای شهر قرار گیرد، گفت:‌ باید مشخص شود این واگذاری‌ها چه به صورت رایگان و یا با شرایط خاص در چه حدی بوده و آیا این امکانات در مسیری که باید و برای آن مشخص شده مورد استفاده قرار گرفته است یا خیر؟


رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه این طرح شهرداری‌ها را ملزم می‌کند تا لیست واگذاری‌ها را بررسی و هر کدام از واگذاری‌ها که مغایر با طرح اشاره شده باشد به شورا گزارش شود و شورا نهایتا آن را بررسی و صحت و سقم آن را مشخص می‌کند.


هاشمی با بیان اینکه این طرح در بحث مالکیت بوده و در آینده طرح بهره‌برداری از املاک در دستور کار شورای شهر قرار می‌گیرد، تصریح کرد: شهرداری تهران سه ماه فرصت دارد تا لیست املاک واگذار شده به نهادهای مختلف را به شورای شهر اعلام کند.


کلیات طرح الزام شهرداری تهران به ساماندهی واگذاری حق بهره‌برداری املاک، اراضی و اموال منقول شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی و جزئیات آن در جلسه امروز شورای شهر با رأی اعضا به تصویب رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته