دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1396 - 11:53
مروری بر مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های انگلیسی‌زبان

افزایش شکاف بین اروپا و آمریکا بر سر برجام/ چهار میراث در حال نابودی اوباما

افزایش شکاف بین اروپا و آمریکا با رویکرد ترامپ مقابل ایران، داستان خانواده کانادایی بعد از 5 سال اسارت در دستان نیروهای طالبان و چهار میراث در حال نابودی اوباما از مهمترین عنوان روزنامه‌های انگلیسی زبان امروز هستند.
کد خبر : 221692

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های انگلیسی زبان جهان بدین شرح است:



افزایش شکاف بین اروپا و آمریکا با رویکرد ترامپ مقابل ایران


روزنامه واشنگتن پست در مطلبی با اشاره به تاثیر اظهارات ترامپ درباره توافق هسته‌ای در فاصله گرفتن متحدان سنتی آمریکا از این کشور، به انتقاد از رویکرد دولت ترامپ در قبال پرونده هسته‌ای ایران پرداخت.


نویسنده مطلب واشنگتن پست با اشاره به علاقه ماکرون و سایر رهبران کشورهای اروپایی به حفظ توافق هسته‌ای توسط آمریکا نوشت: «آنچه که بین آمریکا و متحدان سنتی‌اش روی داده چیزی جز افزایش شکاف‌ها بین آنها نبوده است. ترامپ به آنها به چشم مفت‌خور نگاه می‌کند و آنها هم به ترامپ به چشم فرد دمدمی مزاجی که باید مدیریت شود، نگاه می‌کنند.»


کارن دی‌یانگ نویسنده این مطلب واشنگتن پست، می‌نویسد: «نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه، وقتی ترامپ اعلام کرد در صورتی که کنگره توافق هسته‌ای را آنگونه که او دوست دارد بازنویسی نکند به آن خاتمه خواهد داد، به دو گروه بزرگ تقسیم شدند و در این بین بیشتر نمایندگان جمهوری‌خواه به ترامپ تبریک گفتند و حالا موافق این هستند که اکنون زمان سخت گرفتن به ایران فرارسیده است.»



کودک کانادایی که در بازداشتگاه طالبان به دنیا آمد


روزنامه دیلی میل انگلیس در گزارشی به زندگی جدید خانواده کانادایی که نزدیک 5 سال در اسارت نیروهای طالبان در افغانستان بودند، پرداخته است.


دیلی‌میل در گزارش خود اشاره کرده است که یکی از فرزندان این خانواده کانادایی که در زمان اسارت به دنیا آمده است، اکنون با پدر خود در باغچه خانه اصلی‌شان در کانادا بازی می‌کند.




چهار میراث در حال نابودی اوباما


روزنامه نیویورک‌تایمز در مطلبی 4 موضوع مهم را برشمرده است که ترامپ از طریق آنها می‌تواند میراث دولت قبلی را که برایش به ارث رسیده است، لغو کند.


از نگاه نویسنده نیویورک تایمز این 4 موضوع مهم عبارتند از بیمه درمانی مقرون به صرفه که به اوباماکر معروف شده بود، توافق هسته‌ای با ایران، پیمان نفتا و قانون داکا که به فرزندان مهاجران غیرقانونی اجازه تحصیل و اشتغال داده بود.


البته ترامپ تاکنون برای از بین بردن این 4 میراث که از دولت باراک اوباما به او رسیده است، تاکنون از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته