دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1396 - 11:20
اجلاس اتحادیه بین‌المجالس در روسیه

مراکش خواستار ارائه یک بند اضطراری درباره بحران روهینگیا به بیانیه اجلاس شد

هیات پارلمانی مراکش در اجلاس اتحادیه بین‌المجالس که در روسیه برگزار می‌شود، پیشنهاد گنجاندن یک بند اضطراری را درباره موضوع اعمال خشونت‌ها از سوی دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیا مطرح کرد.
کد خبر : 221674

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه العالم، پیشنهاد مراکش که از سوی هیات مشاوران و با هماهنگی هیات نمایندگان تهیه شده بود، در میان هیات‌های پارلمانی جهان بازتاب خوبی داشت طرح‌های تکمیلی آن از سوی اندونزی، امارات متحده عربی، بنگلادش، کویت، ایران و سودان ارائه شده است.


این بند اضطراری پس از تکمیل نهایی از سوی هیات‌های پارلمانی و ادغام پیشنهادات هیات‌های مذکور در پیشنهاد مراکش، به رای گذاشته خواهد شد. تصمیم بر این است که طرح مورد حمایت کشورهای مذکور به صورت یکپارچه برای مقایسه با طرح‌های مختلف دیگر ارائه شده از سوی مکزیک، ژاپن، جیبوتی و ونزوئلا درآید.


هیات مراکشی پیشنهاد گنجاندن این بند اضطراری را بعد از تصمیم محمد ششم، پادشاه این کشور درباره ارسال کمک‌های بشردوستانه فوری به بنگلادش ارائه کرده است.


صد و سی و هفتمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس از روز گذشته (شنبه) در شهر سن‌پترزبورگ روسیه آغاز شده است و تا 18 اکتبر (26 مهر) ادامه دارد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته