دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مهر 1396 - 12:00
سعیدی در گفت‌و‌گو با آنا:

خشم ترامپ ناشی از اقتدار جمهوری اسلامی است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه خشم ترامپ از ایران ناشی از حماقت وی است، گفت: هم اکنون روحیه‌ی مقابله با سلطه‌خواهی، تجاوز‌ آمریکایی‌ها در تمامی کشورهای منطقه رشد کرده و خشم آمریکایی‌ها را برانگیخته و ترامپ این خشم را در قالب واژگان موهن و سخیف ادا کرده‌است.
کد خبر : 221617

محمد اسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، با اشاره به خشم رئیس‌جمهور آمریکا از ایران گفت: خشم ترامپ به دو موضوع بازمی‌گردد یکی حماقت و عدم درک صحیح وی از وضعیت منطقه و مسائل جهانی و دیگری عصبانیت از موفقیت ها و اقتدار انقلاب جمهوری اسلامی ایران.


وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نفوذ خود در منطقه را به اثبات رسانده است، افزود: آمریکا دنبال ایجاد تغییر گسترده در سطح بین الملل و منطقه همچون تغییر ساختارهای سیاسی در سوریه، لبنان و عراق بود که به شکست انجامید که ایران را مسبب این شکست می داند.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در هر صورت انقلاب اسلامی در دل ملت نفوذ کرده است، ادامه داد: هم اکنون روحیه‌ی مقابله با سلطه‌خواهی، تجاوز‌ و زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها در تمامی کشورهای منطقه رشد کرده و خشم آمریکایی ها را برانگیخته است ترامپ این خشم را در قالب واژگان موهن و سخیف ادا کرده و فکر می کنند ادا کردن این واژگان و موضع گیری ها مشکلی از آمریکا حل می کند در صورتی که این موضوع یک خیال خام است.


وی با بیان اینکه آمریکا باید در سیاست‌های خود تجدیدنظر کند، توضیح داد: قرار دادن سپاه در لیست سیاه خود ناشی از کم خردی و حماقت آمریکا است. آمریکایی ها خود به دلیل ایجاد ناامنی در منطقه و گسترش تروریسم و افراطی گری، باید در لیست سیاه قرار گیرند.


سعیدی با بیان اینکه سپاه در حل معضل داعش و افراطی گری کمک شایانی به منطقه کرد، گفت: سیاست آمریکا در منطقه، شکل گیری یک جریان افراطی به نام اسلام و علیه آن بود تا بتوانند انقلاب اسلامی را بدنام کنند، اما به دلیل تلاش ها و اقدامات موثر سپاه این برنامه شکست خورد و به همین دلیل آمریکا از این نهاد عصبانی است.


وی با بیان اینکه ایران باید با استقاده از نفوذ و اقتدار خود در جهت تقویت دول و جریان های موجود علیه آمریکا بیشترین استفاده را بکند، افزود: فعال شدن دیپلماسی خارجی، تقویت نیروی دفاعی و حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از اقداماتی است که ایران باید برای مقابله با آمریکا به آن عمل کند.


نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توان موشکی و دفاعی ایران عاملی بازدارنده در مقابل کشورهای سلطه گر است، تصریح کرد: در صورت نقض برجام از سوی آمریکا باید در برنامه هسته ای خود تجدید نظر کرده و روند خود را به صورت قاطع ادامه دهیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته