دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عبدالملک الحوثی:

حمله آمریکایی-سعودی به یمن نمونه ای از طغیانگری است

رهبر انصارالله یمن حمله آمریکایی-سعودی به یمن را نمونه ای از طغیانگری دانست و بر ضرورت مقابله با آن تاکید کرد.
کد خبر : 221557

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، عبدالملک بدر الدین الحوثی رهبر انصارالله یمن سخنرانی خود به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت حضرت زید بن علی (ع) گفت: در دهم محرم امام حسین(ع) به شهادت رسید و در ۲۵ محرم زید(ع) شهید شد.


به گزارش العهد، الحوثی درباره حضرت زید(نوه امام حسین «ع») گفت که وی از طریق مقابله با سرکشی‎های امویان سعی در اصلاح امت داشت.


رهبر انصارالله یمن تاکید کرد که انقلاب زید بن علی در ادامه انقلاب امام حسین (ع) بود. دوره اموی مثل یک فاجعه‎ای شامل جرم و جنایت و بیچارگی و بدبختی برای امت بود.


عبدالملک الحوثی تصریح کرد: طغیان اموی نقطه تاریکی در تاریخ امت دارد که رویکردهای منفی آن تا به امروز ادامه دارد. طغیان اموی از ابتدا سناریوی ضد اسلامی داشت. ستمگران و ظالمان دوره اموی با محاربه با امام علی(ع) به جنگ علیه اسلام شتافتند.


وی افزود: مقابله با ظلم و طغیان مسئولیت دینی است که از میان امت رخت بربسته است. تجاوز آمریکایی-سعودی نمونه ای از این ظلم و طاغوت است. اسلام بر مقابله با طاغوت تاکید کرده است و مسئولیت دینی بر مبارزه با جنایتکاران و طاغوتیان تاکید دارد. طاغوتیان به دنبال ترساندن مردم هستند. امت باید به مقابله با طاغوت برخیزد.


رهبر انصارالله یمن گفت: مسئولیت ما ایجاب می کند که حرکت کنیم و گرنه بهای سنگینی خواهیم پرداخت. با طاغوت و زورگویی نباید همسو شد. نقصان زیادی در سرفصل های آموزشی و فعالیت رسانه ای درباره دوره اشغال عدن و استان جنوبی یمن به دست اشغالگران بریطانیایی رخ داده است. اشغالگران انگلیسی با تکیه بر مزدوران محلی به اشغال خود ادامه دادند. تسلیم شدن راه نجات از خطر نیست بلکه جانفشانی ثمره و نتیجه خوب است.


منبع: مهر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته