دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نظر مشاور روحانی درباره ساختگی بودن فیلم‌ زنده سوزاندن خلبان در قفس !

درحالی که در اصالت و یا ساختگی بودن برخی از فیلم‌های منتشره از سوی داعش مانند فیلمی که این گروهک تروریستی از آتش زدن یک خلبان اردنی در قفس منتشر کرده اختلاف نظر است، مشاور رئیس جمهوری در اظهارنظری اعلام کرده است که این فیلم‌ها را نتوانسته باور کند.
کد خبر : 2215

به گزارش آنا، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهوری در صفحه شخصی خود در گوگل پلاس نوشت: من از اولین فیلم های تولیدی داعش در مورد سربریدن ها تا سوزاندن خلبان نتوانسته ام آن ها را باور کنم. بعدها می توان سینمای داعش را ژانری سینمایی تحت عنوان" تروریسم سینمایی" نامگذاری کرد.


در همین رابطه واحد مرکزی خبر اخیرا در گزارشی آورده بود: یک کارگردان عرب، فیلمی را که گروهک تروریستی داعش از آتش زدن خلبان اردنی منتشر کرد، ساختگی دانسته است. احمد عبد الحمید از کارگردان‌هایی است که می گوید فیلمی که داعش منتشر و ادعا کرد برای اعدام خلبان اردنی است، ساختگی است.


وی گفت این یک فیلم سینمایی است که به خوبی ساخته نشده است.


عبد الحمید گفت این فیلم با پنج عدد دوربین فیلمبرداری شده است و شخصی که در داخل قفس دیده می شود و می سوزد فقط یک بدلکار است که در ایفای نقش خواسته شده از وی نیز بد عمل کرده زیرا واکنش وی به آتش غیر طبیعی و تصنّعی است.


عبد الحمید گفت داعش از ماسکی استفاده کرده است که در کارهای سینمایی برای حفظ هنرپیشه در برابر آتش از آن استفاده می شود.


وی افزود این کاملا مشخص بود زیرا در این فیلم فقط چشم هنرپیشه دیده می شد.


این کارگردان گفت پی بردن به این موضوع برای افراد متخصص این فن ، کار دشواری نیست و تشخیص غیر واقعی و سینمایی بودن آن نیز کار آسانی است زیرا به صورت حرفه‌ای ساخته نشده بود.


اما عمرو عرفه که او نیز کارگردان است نظر دیگری دارد و می گوید کسی که فیلم اعدام خلبان اردنی را کارگردانی کرده حرفه‌ای عمل کرده است.


وی افزود کسی که این فیلم را کارگردانی کرده شخصی حرفه‌ای بوده و از تاکتیک بالای کارگردانی استفاده کرده و چند دوربین در جاهای مختلف نصب کرده و بیش از کارگردانی ، بیشتر به مونتاژ متکی بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته