دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1396 - 17:44
واکنش ورزشکاران به اظهارات رئیس جمهور آمریکا؛

آقای ترامپ کمی کتاب تاریخی بخوان!

پس از اظهارات سخیف دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و استفاده از نام جعلی خلیج عربی ایرانیان و به خصوص ورزشکاران به این موضوع به شدت واکنش نشان دادند.
کد خبر : 221475

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، اظهارات شب گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه ایران و خلیج فارس موجی از خشم و اعتراض ایرانیان را برانگیخته کرد.رئیس جمهور آمریکا در اظهارات تند و تیزش علیه مردم ایران از واژه جعلی خلیج عرب به جای خلیج فارس استفاده کرد و چند ساعت قبل از سخنرانی هم توییت از ترامپ در فضای مجازی منتشر شد و به مردم ایران توهین کرده بود؛ ترامپ ملت ایران را "ملتی تروریست مانند بعضی دیگر" توصیف کردهبود.


در ادامه اعتراض ایرانیان در فضای مجازی و واکنش آنها به سخنان سخیف ترامپ، ورزشکاران ایران هم به این موضوع واکنش نشان دادند.


*کیانوش رستمی قهرمان طلایی وزنه برداری ایران در جواب به ترامپ رئیس جمهور آمریکا به یک بیت از حضرت سعدی بسنده کرد و در پاسخ گفت:


سراسیمه گوید سخن بر گزاف/ چو طنبور کهنه ، بسیار لاف


*زهرا نعمتی تنها بانوی معلول المپیکی کشورمان نیز عنوان کرد:«احتمالا ترامپ وقتی این سخنان را عنوان کرده وضعیت روحی و روانی مناسبی نداشته است. همه می دانند خلیج فارس به نام ایران است و اگر به همین راحتی می توانستند اسم ها را عوض کنند ما هم اسم دیگری بر روی ترامپ می گذاشتیم!»


*حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی ووشو در گفت و گو با خبرنگار آنا درباره اظهارات ترامپ در مورد خلیج فارس عنوان کرد: «واکنش مردم آمریکا نسبت به اظهارات ترامپ به خوبی نشان می دهد که آنها هم از اظهارات او شرمگین هستند و زمانی که مردم یک جامعه قبل از همه ما از اظهارات رئیس جمهور کشورشان ابراز تاسف می کنند و عذرخواهی می کنند دیگر نیازی نیست ما واکنش نشان دهیم. همه به خوبی می دانند او چه طرز تفکری دارد.»


*مهدی رجب زاده بازیکن ذوب آهن در واکنش به این موضوع نیز عنوان کرد: «بس رب الحیدر خلیج تا ابد پارس»


*حسن رنگرز پیشکسوت کشتی ایران در مورد اظهارات ترامپ عنوان کرد: «چند وقت پیش یک سندی در فضای مجازی منتشر شد که عربستان مدعی شده خلیج فارس مربوط به عرب هاست. این اتفاق از روی شیطنت انجام شد و و ترامپ هم از این جعل تاریخی استفاده کرد که به نظرم جعل و نادانی او را می رساند. ادبیات و روشی که او به کار برده است برای همه این نگرانی را به وجود آورده که ممکن است با این شیوه او جنگ به راه بیافتد. متاسفانه ترامپ واقعا بی تعادل است و با گزاف گویی تنها خودش را به همگان نشان می دهد هر چند که همه به خوبی او و رفتارش را می شناسند.رئیس جمهور آمریکا حتی در جامعه ورزشی آمریکا هم از منفورترین چهره‌های سیاسی به شمار می رود و این موضوع را به کرات در مصاحبه های نخبگان ورزشی دیده اید.»


*حسن تفتیان سریع دونده ایران هم نسبت به اظهارات ترامپ واکنش نشان داد و عنوان کرد:« من شب گذشته بعد از به کار بردن لفظ خلیج فارس از زسوی ترامپ در شبکه های اجتماعی به ده زبان دنیا نام خلیج فارس را به اشتراک گذاشتم. ترامپ باید این موضوع را بداند نه تنها او بلکه کل دنیا هم نمی توانند چیزی که به نام ایرانیان ثبت شده است تغییر دهند. تاریخ و تمدن ایران به خوبی نشان می دهد که ما یکی از متمدین کشورهای دنیا هستیم و آن زمانی که آمریکا نبود کشور ما و تمدن ما وجود داشت به ترامپ توصیه می‌کنم حتما کتاب‌های تاریخی را بخواند.»


*محمدرضا داورزنی معاونت قهرمانی ورزش و جوانان رفتار و صحبت های ترامپ را ادامه دشمنی های قبلی دولتمردان آمریکایی عنوان کرد گفت:‌ «صحبت های رییس جمهور آمریکا چیز جدیدی نیست. در طول 40 سال گذشته از شروع انقلاب اسلامی که جیمی کارتر رییس جمهور آمریکا بود تا الان تمام رییس جمهور‌های آمریکا تابع یک سیاست کلی صهیونیستی بوده اند و حفظ منافع اسراییل را در دستور کار داشتند و ملزم بودند به هر قیمتی که شده منافع اسراییل را تامین کنند.»


*الله کرم استکی لژیونر هندبال ایران در واکنش به اظهارات ترامپ عنوان کرد: «متاسفانه اظهارات ترامپ توهین به همه مردم ایران بود. از قدیم برخی کشورهای عربی به خصوص آمریکا با کشور ایران سر جنگ داشتند و حالا آمریکا با متحد شدن با برخی عرب های خلیج فارس به دنبال منافع بیشتر است از همین روی الفاظی در مورد ایران به کار می برد که به هیچ عنوان درست و قابل قبول برای هیچ کس نیست.»


*محمد قلی پور قهرمان ووشو جهان نیز در این مورد عنوان کرد:«به نظرم سخنان او به قدری بی ارزش است که نباید در مورد آن صحبتی کرد. ترامپ یک دیوانه زنجیزه ای است و مردم آمریکا از انتخاب او پیشمان و حیران هستند. او برای منافع اش خودش را به کشورهای عربی فروخته تا برای آنها دمی تکان دهد و در تجارت با آنها موفق شود. او رئیس جمهور نیست بلکه یک تاجر است که تنها به دنبال منفعت خودش است.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب