دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1394 - 09:42
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خبر داد

برگزاری آزمون سراسری سال 1394 در 17 کشور خارجی

دکتر حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، تعداد افرادی را که تا کنون برای پرینت کارت شرکت در‌ آزمون سراسری سال 1394 به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده‌اند را اعلام کرد.
کد خبر : 22146

به گزارش خبرگزاری آنا، دکتر توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری‌ آنا اعلام کرد:‌ بر اساس برنامه زمانی اعلام‌شده، کارت شرکت در ‌آزمون سراسری سال 1394 کلیه داوطلبان گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه، به همراه دفترچه راهنمای شرکت در آزمون مذکور، از ساعت 14 دیروز، 17 خردادماه، بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است و داوطلبان می‌توانند حداکثر تا روز 4شنبه 20 خردادماه، برای مشاهده و پرینت آن به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. اطلاعیه سازمان سنجش درباره تاریخ، نحوه پرینت کارت و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون سراسری سال 1394، از روز یک شنبه هفته گذشته، 10 خردادماه بر روی سایت این سازمان قرار گرفته و در نشریه پیک سنجش 11 خردادماه سال جاری نیز منتشر شده است و امروز هم در این نشریه منتشر خواهد شد.


توکلی درباره آمار افرادی که برای پرینت کارت خود تاکنون به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده‌اند نیز افزود:‌ تا ساعت 8 صبح امروز، ازتعداد 877835 داوطلب ثبت‌نام‌کننده، تعداد 400 هزار داوطلب، برای دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون و راهنمای شرکت در این آزمون به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده‌اند. مطابق اعلام قبلی داوطلبانی که در 2 یا 3 گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند، باید بر حسب مورد برای پرینت کارت شرکت در آزمون گروه‌های آزمایشی دوم و یا سوم خود اقدام کنند.


توکلی تاکید کرد:‌ هریک از دوطلبان پس از دریافت پرینت کارت شرکت در‌ آزمون خود، چنانچه داوطلبان در اطلاعات مندرج در بندهای 2،6،8،9 و 10، یعنی جنس، دین، زبان‌ خارجه امتحانی، معلولیت و بهیار بودن کارت شرکت در آزمون مغایرتی مشاهده کردند، ضرورت دارد که از فردا، سه‌شنبه 19 خرداد تا روز چهارشنبه 20 خرداد سال جاری، از ساعت 8 صبح تا 12 و 14 تا 18، با به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر، شخصا به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه و بر اساس جدول شماره 2 مندرج در اطلاعیه منتشره موضوع را پیگیری کنند تا مشکل قبل از برگزاری آزمون برطرف شود. این باجه همچنین درباره مشکلاتی که عکس کارت داوطلبان نیز ممکن است داشته باشد، به آن‌ها کمک خواهد کرد. چنانچه شماره داوطلبی مندرج در کارت ورود به جلسه آزمون خود که هم به عدد و هم به حروف نوشته شده است، ناخوانا باشد، ‌داوطلبان باید به نماینده سازمان برای حل مشکل مراجعه کنند.


توکلی در پایان خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که برای برگزاری این آزمون تعداد 1290267 کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است. این آزمون در 365 شهرستان و 17 کشور خارجی و در 463 حوزه امتحانی برگزار خواهد شد. داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنج شنبه و داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعداز ظهر پنج‌شنبه 21 خردادماه، و دواطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز در صبح جمعه و دواطلبان گروه آزمایشی زبان‌خارجی در بعد از ظهر جمعه 22 خردادماه سال جاری در آزمون عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی مربوط شرکت خواهند کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته