دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مهر 1396 - 13:31
الهیان در گفت‌وگو با آنا:

هیأت حاکمه آمریکا چشم روی حقایق منطقه بسته‌است/ ایران در مقابل تهدیدها عقب‌نشینی نخواهد کرد

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب، گفت: پایبند‌نبودن آمریکا به معاهدات بین‌المللی منجر به منزوی‌شدن آنان در عرصه بین‌الملل خواهد شد.
کد خبر : 221345

زهره الهیان عضو هیأت رئیسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس هشتم در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری آنا، با بیان اینکه صحبت‌های اخیر آقای ترامپ نشان می‌دهد هیأت حاکمه آمریکا چشم خود را روی حقایق منطقه و تحولات بین‌المللی بسته است، اظهارداشت: اتهاماتی که مبنی بر افراط‌گری به جمهوری اسلامی ایران زده می‌شود نشان می‌دهد ترامپ تعمدا می‌خواهد حقایقی را که پیش از این از زبان خود او در کارزار انتخاباتی مطرح شده را انکار کند. وی در حالی ایران را حامی تروریست معرفی می‌کند که امروز جمهوری اسلامی ایران بزرگترین مانع علیه تروریست و داعش در منطقه است.


رئیس کمیته حقوق بشر مجلس هشتم با تصریح این مطلب که ملت ایران اینگونه رفتارها را در طول دوره‌های مختلف در هیأت حاکمه آمریکا شاهد بوده‌ اضافه کرد: هرجا جمهوری اسلامی ایران به مبارزه با تروریسم برخاست و تلاش خود را معطوف به حمایت از ملت‌های مستضعف کرد، آمریکا مانع اصلی در این راه بود.


وی بیان داشت: ترامپ در حالی جمهوری اسلامی ایران را به افراطگری متهم می‌کند که جنایات حقوق بشری آمریکا علیه ملت ایران در طول تاریخ انقلاب اسلامی را به فراموشی سپرده و در سخنانش اشاره‌ای به این موضوع نمی‌کند. غافل از آنکه مردم ما جنایات آمریکا را فراموش نخواهد کرد.


الهیان به حمایت بلامنازع آمریکا از صدام در جنگ تحمیلی علیه ایران، حمله به هواپیمای مسافربری و پشتیبانی از گروهک تروریستی منافقین که دست آنان به خون هزاران ایرانی آغشته شد، اشاره و تاکید کرد: اینها جنایاتی است که در پرونده ضد حقوق بشری آمریکا علیه ملت ایران وجود دارد و حقایقی است که توسط دولتمردان آمریکایی کتمان می‌شود.


عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: با اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها بر این مسأله تاکید داشته که جمهوری اسلامی ایران تمام تعهدات خود را در قبال برجام عملی کرده، متأسفانه ترامپ بی‌اعتنا به گزارش‌های مکرر آژانس باز هم در نطق خود مدعی نقض برجام در ایران می‌شود.


الهیان با اشاره به اینکه پنج کشور مذاکره کننده اروپایی همگی بر متعهد بودن ایران به برجام اذعان دارند، تصریح کرد: آمریکا که خود را نماینده جامعه جهانی می‌نامد اما مواضعی دارد که مورد پذیرش جامعه جهانی نیست.


وی خاطرنشان کرد: مواضع غیرمنطقی آمریکایی‌ها و چشم بستن بر روی واقعیت‌های جهان و عدم تعهد به معاهدات بین‌المللی منجر به منزوی شدن آنان در عرصه بین‌الملل خواهد شد و اینها مسائلی است که جامعه جهانی در مورد آمریکا متوجه شده است.


عضو هیأت رئیسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس هشتم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر ایران در موضوعات هسته‌ای کاملا همراهی با آمریکا و غرب را داشته باشد باز هم آمریکا بهانه جدید برای مقابله با ایران خواهد داشت و ترامپ با سخنانش این را واقعیت بخشید، اضافه کرد: آمریکا امروز به بهانه مبارزه با تروریسم باب تحریم‌های جدید را باز کرده و از این به بعد تحریم‌هایی که قرار است علیه ایران اعمال کند با بهانه مبارزه با تروریسم پیگیری می‌شود.


عضو شورای مرکزی جمنا درباره دخالت‌های آمریکایی در برنامه‌های موشکی کشورمان نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقابل این تهدیدها عقب نشینی نخواهد کرد. چرا که برنامه موشکی ایران ماهیت بازدارندگی و صلح‌آمیز دارد و اجازه نخواهیم داد که هیچکس با تهدید به برنامه‌های دفاعی ما ورود پیدا کند.


الهیان با اشاره به سخنان ضد برجامی ترامپ خاطرنشان کرد: این نوع اظهارات و عمل به آنها هزینه گزافی در عرصه بین‌الملل برای ترامپ و دولتمردان آمریکا خواهد داشت.


گفت‌وگو از معصومه رضاییان


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته