دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1396 - 13:15
رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور خبر داد:

افتتاح سامانه نظارت بر سفرهای برون‌مرزی دانش‌آموزان

رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور از افتتاح سامانه نظارت بر سفرهای برون‌مرزی دانش‌آموزان در کشور خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه مسئولان اردوهای دانش‌آموزی و والدین می‌توانند در لحظه از وضعیت دانش‌آموزان خود مطلع شوند.
کد خبر : 221294

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مهدی فیض، رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور در مراسم آغاز به کار مرکز کنترل سفرهای برون‌استانی دانش‌آموزان، گفت: اردو جزو لاینفک نظام تعلیم و تربیت است و ما به دنبال آن هستیم که در وزارت آموزش و پرورش تربیت جامع و متوازن را به دانش‌آموزان ارائه کنیم که یکی از ابزارهای این امر، اردوهای دانش‌آموزی است.


وی افزود: دانش‌آموزان صرفا در فضای مدرسه مباحث زندگی را فرا نمی‌گیرند. برای همین نیاز است تا اردوی دانش‌آموزی وجود داشته باشد. دانش‌آموزان در اردوهای دانش‌آموزی مهارت‌های واقعی زندگی را می‌آموزند به‌گونه‌ای که بتوانند مستقل و فارغ از وابستگی به خانواده به زندگی خود در آینده ادامه بدهند.


فیض با بیان اینکه اردوهای دانش‌آموزی یکی از شاخص‌های نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: زمانی که دانش‌آموزان از فضای مدرسه خارج شوند، احتمال خطر برای آنها افزایش می‌یابد. بنابراین ضروری است برای ارتقای کیفیت این شاخص با برنامه‌ریزی‌های قوی، اردوهای دانش‌آموزی را با ایمنی برگزار کنیم.


به گفته وی، نمی‌توان خطرات و حوادث سفرهای برون‌شهری دانش‌آموزان را به صفر کاهش داد، اما با برنامه‌ریزی و تدابیر لازم می‌توان تا حد امکان احتمال بروز حوادث را کاهش داد.


رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور با توجه به راه‌اندازی مرکز کنترل سفرهای برون استانی دانش‌آموزان کشور خاطرنشان کرد: در راه‌اندازی این سامانه سازمان‌های متفاوتی از جمله پلیس راهور همکاری‌های بسیار خوبی با ما داشته‌اند که خوشبختانه امروز اولین اردوی دانش‌آموزی (راهیان‌نور) تحت‌نظر این سامانه روانه سفر شدند.


وی درباره نحوه عملکرد این سامانه افزود: در این سامانه اتوبوس‌ها به صورت آنلاین (برخط) تحت کنترل هستند. به‌گونه‌ای که رفتارهای راننده، وضعیت راه و غیره که ایمنی سفرهای دانش‌آموزان را تضمین می‌کند، به ما گزارش می‌شود و والدین نیز می‌توانند از طریق تماس تلفنی با اپراتورهای سامانه از وضعیت دانش‌آموز خود در لحظه آگاه شوند.




انتهای پیام/

برچسب ها: دانش آموزان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته