دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1396 - 12:59
مروری بر مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های انگلیسی‌زبان

موگرینی، حامی اصلی بقای توافق هسته‌ای/ ترامپ به رغم تایید نکردن برجام از آن خارج نشد

سخنان ترامپ درباره توافق هسته‌ای ایران و واکنش‌های رهبران سیاسی به این موضوع مهم‌ترین موضوع مطالب اغلب روزنامه‌‌های انگلیسی زبان بود.
کد خبر : 221258

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های انگلیسی زبان جهان بدین شرح است:




ترامپ پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را رد کرد ولی آن را به دور نینداخت


روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی که در صفحه اول خود منتشر کرد، به بررسی سخنان دیشب ترامپ درباره توافق هسته‌ای ایران پرداخت.


در این یادداشت آمده است: «ترامپ در سخنان روز جمعه خود تصمیم نهایی خود درباره رد توافق هسته‌ای ایران را اعلام کرد. ترامپ همچنین تهدید کرد که در صورت ترمیم بخش‌های مختلف این توافق و جلوگیری کامل از ساخت سلاح هسته‌ای و موشک‌های قاره‌پیما توسط دولت ایران، به طور یکجانبه از توافق هسته‌ای خارج خواهد شد.»
نویسنده نیویورک تایمز در ادامه یادداشت خود تاکید کرد: «حتی زمانی که ترامپ ادعاهای خود درباره فعالیت‌های دولت ایران در منطقه خاورمیانه را مطرح می‌کرد، باز هم از توافقی که دو سال پیش در دوران باراک اوباما به دست آمد، به طور کامل خارج نشد.»




ترامپ ایران را به گسترش خشونت و هرج‌ومرج متهم کرد


روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در نسخه اینترنتی امروز خود به طور کامل به انتشار سخنان و اظهارات دونالد ترامپ، فدریکا موگرینی و حسن روحانی پرداخته است. ایندپندنت با پوشش کامل چالش مهم عدم تایید توافق هسته‌ای توسط ترامپ، از فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عنوان حامی اصلی بقای توافق هسته‌ای نام برد.


به گزارش ایندپندنت، موگرینی در مهم‌ترین اظهار نظر خود به طور قاطعانه تاکید کرد: «توافق هسته‌ای بدون توجه به تصمیم آقای ترامپ درباره آن، معتبر خواهد بود.»




ترامپ آتش اختلاف با ایران را برافروخت ولی همچنان به توافق هسته‌ای پایبند ماند


روزنامه لس‌آنجلس تایمز در مطلبی که در آن به تحلیل مواضع ترامپ درباره توافق هسته‌ای ایران پرداخته است، با اشاره به افزایش تنش‌ها بین دولت ترامپ با بدنه مسئولان جمهوری اسلامی ایران، به فشارهای سیاسی ترامپ به کنگره آمریکا بابت تعیین تکلیف پیرامون توافق هسته‌ای اشاره کرد و تاکید کرد علاوه بر به کارگیری تحریم‌های جدید علیه ایران توسط کنگره، ترامپ به اِعمال اقدامات تنبیهی مختلف از جمله وارد کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به لیست سازمان‌های تحریمی دولت آمریکا روی آورده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته