دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1396 - 11:20

برگزاری شانزدهمین نمایشگاه ایپاس 2017 از روز دوشنبه/ حضور 29 کشور در نمایشگاه

دبیر اجرایی شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی از آغاز به کار این نمایشگاه خبر داد و گفت:‌ در این نمایشگاه 28 کشور خارجی حضور دارند.
کد خبر : 221235

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علیرضا علی‌آبادی دبیر اجرایی نمایشگاه ایپاس 2017 از آغاز شانزدهمین دوره این نمایشگاه در روز دوشنبه خبر داد و اظهار کرد:‌ افتتاحیه این نمایشگاه ساعت 9 صبح روز دوشنبه 24 مهر ماه آغاز و تا 4 روز در مصلی امام خمینی (ره) ادامه دارد.


وی با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه اضافه کرد:‌ به روز رسانی و توسعه ارتقاء کمی و کیفی تجهیزات پلیس و استفاده از فناوری روز جهان با هدف تسهیل در ماموریت‌ها و ارتقاء فناوری‌های پلیسی با رویکرد جلوگیری از جرم، گسترش فرهنگ استفاده از تجهیزات به منظور کاهش حوادث در جامعه و خسارت‌های ناشی از آن، حمایت از مخترعان فعال مرتبط با ماموریت‌های پلیس، ساماندهی فعالان حوزه تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی و هدایت ظرفیت‌های بالقوه با هدف افزایش کمی و همچنین بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و گسترش فضای آشنایی با منابع تولید و مصرف با هدف خدمت به واسطه‌ها از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.


حضور 350 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه ایپاس


وی با اشاره به حضور 350 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه ایپاس تصریح کرد: 15 هزار متر از نمایشگاه غرفه‌بندی شده و محصولات 29 کشور در این نمایشگاه عرضه می‌شود. همچنین بیش از 37 درصد توسط تولید کنندگان در 27 غرفه به نمایش گذاشته می‌شود.


علی‌آبادی تاکید کرد که در نمایشگاه امسال کالاهای ورودی بر روی یک سایت قرار گرفتند تا از پراکندگی محصولات جلوگیری و بازدیدکنندگان بتوانند از کالاها بازدید کنند.


دبیر اجرایی نمایشگاه با اشاره به برگزاری بیش از 10 نشست تخصصی مربوط به پلیس اضافه کرد:‌ همچنین به منظور رفاه بازدیدکنندگان تمام غرفه‌های بین‌المللی در یک نقطه مجتمع شده‌اند.


وی از ایجاد پاویون امداد و نجات و حمایت از تولید کنندگان داخلی خبر داد و اضافه کرد:‌ به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی برای اولین بار پاویون امداد و نجات به صورت مجزا ایجاد شده و نهادها و سازمان‌های مرتبط با ایمنی از جمله آتش‌نشانی، اورژانس، هلال احمر و مدیریت بحران در این پاویون حضور دارند همچنین سه نشست آموزشی به همین منظور در طول 4 روز نمایشگاه برگزار خواهد شد.


جمع‌آوری 79 اختراع مرتبط با نمایشگاه


وی با اشاره به اینکه 79 اختراع در این نمایشگاه ثبت و از سوی دانشگاه‌ها به دبیرخانه نمایشگاه ارسال شده است، اضافه کرد:‌ این 79 اختراع در سه مرحله داوری و 37 اثر انتخاب و در 27 غرفه برای اولین بار به نمایش گذاشته می‌شود.


علی‌آبادی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی‌بر اینکه آیا در این نمایشگاه‌ها ایران به تبادل محصولات می‌پردازد یا تنها ما خریدار تجهیزات خارجی هستیم، گفت:‌ امسال تصمیم بر آن شد تا ما هم تحت عنوان ایپاس از طریق پلیس اینترپل در سال‌های آتی در برخی از نمایشگاه‌های پلیس بین‌المللی شرکت کنیم و ارائه دهنده تولیدات داخلی باشیم. این نمایشگاه صرفا به منظور خریداری تولیدات خارجی نیست بلکه باید بدانیم که اثرگذاری این نمایشگاه بزرگ می‌تواند در تنوع محصولات اثرگذار باشد البته از لحاظ تجهیزات پلیسی ما از دنیا عقب نیستیم و تولیدکنندگان ما بسیاری از نیازمندی‌های پلیس را تولید می‌کنند و این نمایشگاه‌ها فرصتی برای تبادل چرخه فکری برای تولیدکنندگان داخلی و خارجی است و اگر برای تولید محصولی توان داخلی وجود نداشته باشد از محصولات خارجی استفاده می‌شود.


دبیر اجرایی نمایشگاه با بیان اینکه ایران به بیش از 450 نوع کالای پلیسی نیازمند است، اضافه کرد: بخشی از آن در داخل تولید می‌شود و 25 درصد از گروه‌ کالاهایی که در نمایشگاه به عرضه در‌می‌آید تولید داخل است.


به گفته علی‌آبادی در این نمایشگاه 28 کشور از جمله کانادا، کره جنوبی، چین، ژاپن، ترکیه و ... شرکت کرده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته