دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد

طنین شعار «مرگ بر آمریکا» در تجمع ضد استکباری دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی/1

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور امروز بعد از نماز ظهر و عصر با سردادن شعار «مرگ بر آمریکا» فریاد ضد استکباری خود را در اعتراض به لفاظی‌ها و سخنان نسنجیده روز گذشته رئیس جمهوری آمریکا علیه دولت و ملت ایران به گوش جهانیان رساندند.
کد خبر : 221228

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، استادان، دانشجویان، کارمندان و مجامع و تشکل های اسلامی سیاسی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی امروز با تجمع و راهپیمایی و سردادن شعارهای ضد استکباری، ضد آمریکایی و صهیونیستی اعتراض خود را به اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نشان دادند و با صدور بیانیه این اقدام را محکوم کردند.


تجمع اعتراض‌آمیز دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی همدان علیه سخنان ترامپ رئیس‌جمهور امریکا امروز بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد فاطمه الزهرا (س) دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار و در این تجمع بیانه‌ای قرائت شد.


در بخشی از این بیانه آمده است: موضع‌گیری خصمانه و گستاخانه شب گذشته رئیس‌جمهور آمریکا که حاکی از کم‌خردی و جهالت فردی است که نمی‌داند در عصر شکوفایی علم و تمدن حضور نابجا پیداکرده است گویای این واقعیت است که ما باید خدا را شاکر باشیم که دشمنان ما را از احمق‌هایی قرار داده است که با ساده‌ترین مسائل ارتباطات انسانی و روابط بین‌المللی بیگانه‌اند و می‌خواهند نسبت به ارزش‌های حاکم برجهان همچون 60 سال گذشته خصمانه رفتار نمایند و با زبان تحکم سخن رانند. و مانند اسلاف خویش قتل وقارت را پیشه خویش سازند.


کینه امریکا علیه فرزندان عزیز جان‌برکف ملت در نیروهای مسلح به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قابل‌فهم است.


واقعیت این است که سپاه و بسیج فرزندان عاشورایی امام خمینی در ایران و سراسر منطقه و جهان اسلام هستند و ساختار رسمی فعلی تنها نماد و ویترین خیل گسترده‌ای است که زندگی آنان به شوق جهاد و شهادت سپری می‌شود و تنها منتظر اشاره‌ای از امام خود برای ادای تکلیف در ضربه زدن به منافع استکبار در جای‌جای جهان و محو صهیونیست هستند.


ما دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی همدان در کنار آحاد ملت شریف و غیور و مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی ، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) رهبری صبور، حکیم و عاقبت‌اندیش ، اهانت‌های این قلدر نورسیده، بی‌فرهنگ و بی‌ادب را در موقعیت‌های مناسب پاسخ‌ خواهیم داد.


با تشکر از حجت‌الاسلام‌ روحانی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران به خاطر پاسخگویی به سخنان پوشالی این نوچه صهیونیزم، مجدانه می‌خواهیم تحت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و اتکا به توانمندهای دانشمندان و جوانان عزیز کشورمان بر مشکلات و مسائل کشور فائق آید و حمایت همه‌جانبه خود از نهاد ارزشی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تمامی آزاد خواهان جهان اعلام می‌داریم.



دانشگاهیان واحد تهران شرق همزمان با سایر واحدهای دانشگاهی پس از اقامه نماز ظهر و عصر با تجمع و راهپیمایی در واحد خشم و انزجار خود را از لفاظی های و یاوه گویی های ترامپ اعلام کردند.


در این برنامه که با هماهنگی و همراهی امور فرهنگی و بسیج دانشجویی و کارکنان و روابط عمومی برگزار شد، حجت الاسلام کلیج مدیر فرهنگی واحد تهران شرق با محکومیت این اقدام گفت: «این گونه لفاظی ها و گستاخی ها برای ملت ایران تازگی ندارد و ترامپ نیز مانند اسلاف خود هیچ غلطی نمی تواند بکند.»


بسیج دانشجویی و تشکل سیاسی فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان در بیانیه‌ای حمایت خود را از انقلاب اسلامی ایران و اهدافش ابراز کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: ترامپ با وقاحت تمام از کلمه جعلی خلیج ع.ر.ب.ی به جای خلیج همیشه فارس استفاده و در اظهاراتی تند ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد در حالی‌ که همه می‌دانند گروهک‌های تروریستی از جمله داعش توسط آمریکا و نوکران جیره‌خوار آن ازجمله رژیم سعودی ساخته و حمایت می‌شود.



ترامپ یاوه‌گو در حالی سپاه پاسداران را گروه تروریستی معرفی کرد که حمایت‌های آمریکا و متحدانش از گروهک تروریستی منافقین که آلوده به خون پاک 17000 شهیدترور در جمهوری اسلامی هستند بر همگان آشکار است.


ما بسیجیان و دانشجویان دانشگاه آزاداسلامی واحد شیروان همانند همه مردم ایران علاوه‌ بر محکوم کردن سخنان ترامپ و دیگر حامیانش به آنها متذکر می‌شویم؛ ما مردم ایران در کنار یکدیگر ایستاده‌ایم و در راه مبارزه با صهیونیست جهانی قیام خواهیم کرد و برای زنده نگه داشتن نام خلیج فارس از جان خود دریغ نمی‌کنیم و همواره پشتیبان نظام و دولت اسلامی خود در این مسیر خواهیم بود.


استادان، کارمندان و دانشجویان بسیجی دانشگاه های شهرستان بیله سوار مغان با تجمع در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی و با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، نفرت و انزجار خود از یاوه گویی های رئیس جهور آمریکا را به گوش جهانیان رساندند.



تجمع کنندگان با صدور بیانیه ای از هرگونه بی احترامی و یاوه گویی های رئیس جمهور آمریکا به ملت شریف و ولایت مدار ایران اسلامی را محکوم کردند.


در این بیانیه از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بازوی قدرتمند نظام مقدس جمهورای اسلامی ایران یاد شده که همواره در طول حیات پربرکت انقلاب اسلامی در مقابل تروریست ها و زورگویان و یاوه گویان استوار ایستاده است و مدافع مظلومان جهان بوده و پاسداران واقعی حرم اهل بیت هستند.


در این تجمع صادق مرادی مسئول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله سوار مغان از سخنان موهون و بی پایه و اساس و بی ادبانه رئیس جمهور آمریکا علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انتقاد کرد و این سخنان را نشانه غرب زدگی و پوچ و پوشالی بودن نظام سلطه دانست.در پایان تجمع کنندگان با فریادهای الله اکبر حمایت های خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کردند.


پس از اقامه نماز ظهر و عصر امروز ٢٢ مهر جمعی از استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با همکاری بسیج دانشجویی و پایگاه شهید باکری بسیج کارکنان در حرکتی نمادین در محوطه دانشگاه با سردادن شعار مرگ بر آمریکا خشم خود را نسبت به نطق سفیهانه و واهی ترامپ اعلام کردند.



حجت الاسلام ابوالقاسم طیبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در سخنانی در این تجمع گفت: «ملت ایران هیچگاه از عزت و صلابت خودش دست بر نمی دارد.»


‎وی افزود: «سیاست مداران و سردمداران اصلی در کاخ سفید که سیاست های آمریکا را تحلیل و برنامه ریزی می کنند، تشخیص شان این بوده است که امروز لازم است چنین شخصی باشد که کمترین مطالعه را حتی برای قوانین کشور خودش ندارد.»


‎طیبی تصریح کرد: «شعار مر گ بر آمریگا تنها شعار ملت ایران نیست بلکه شعار همه آزادیخواهان جهان است. استکبار جهانی، حیات خودش را در إیجاد اختلاف بین ملت ها و در نابود کردن عزت و کرامت انسانی می داند و شعار مرگ بر آمریکا حتی شعار خردمندان و اندیشمندان آمریکایی نیز هست.»


دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان امروز بعد از نماز ظهر در نمازخانه این واحد تجمع و با سر دادن شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسراییل نسبت به سخنان سخیف رئیس جمهور امریکا را محکوم و حمایت خود را از سپاه پاسداران اعلام و در پایان بیانه ای از سوی مسئول بسیج دانشگاه را قرائت شد.



در بخشی از این بیانیه آمده است: زمزمه آمریکایی‌ها در رابطه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی نشانگر این است که این مجموعه عظیم به رسالت خود یعنی پاسداری از نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل هجمه‌های مستکبرین و اشغال گران جهان؛بویژه آمریکای جنایتکار درست عمل میکند؛ چرا که به فرموده امام خمینی(ره) آن روزی را که آمریکا از ما تعریف کند باید عزا گرفت، وقتی آنها از ما تعریف کنند،معلوم می‌شود در ما اشکالی پیدا شده‌است. آن‌ها باید فحش دهند و ما هم باید محکم کارمان را انجام دهیم.


این رویکرد استکبارى که آمریکایى‌ها دارند و از ده‌ها سال پیش تا امروز هم ادامه دارد، موجب شده است که در ملّتهاى دنیا یک احساس بى‌اعتمادى و بیزارى نسبت به دولت آمریکا به‌وجود بیاید؛ این مخصوص کشور ما نیست؛ هر ملّتى به آمریکا اعتماد کرد، ضربه خورد؛ حتّى آن کسانى که دوست آمریکا بودند ولی طبق فرموده رهبر انقلاب که در رابطه با مذاکرات برجام فرمودند به مذاکرات خوشبین نیستم ولی مخالفتی هم نمیکنم ولی باذن‌الله از آن ضرری هم نمی‌کنیم و این خود یک تجربه‌ای برای ملت می‌شود تا بار دیگر ملت یادشان نرود که آمریکا دشمن قسم خورده آنها هست و این دشمنی‌ها مربوط به زمان این رئیس جمهور (ترامپ) یا رئیس جمهور قبلی (اوباما) نمی‌شود و مشکل آنها با قضیه هسته‌ای یا سپاه نیست،بلکه آنها با نظام جمهوری اسلامی مشکل دارند که در این جا شورا تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان اعلام میدارد تا غیور مردانی همچون نیروهای سپاه،بسیج،ارتش، نیروی انتظامی و مردم ولایت مدار و با بصیرتی که گوش به فرمان رهبرشان سید علی هستند؛ هرگز تحریم ها برآنها تاثیری نمی‌گذارد و تا آخر، پای این نظام و انقلاب ایستاده اند.


استادان، کارمندان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی امروز 22 مهر 96 بعد از نماز ظهر و عصر در پاسخ به سخنان سخیف ترامپ رئیس جمهور امریکا علیه ملت ایران با شعار الله‌اکبر و مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل نفرت و انزجار خود را اعلام کردند.


مدیر فرهنگ اسلامی واحد خوی گفت: «رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های خود و بالاخص بعد از تفاهم‌نامه بین‌المللی برجام بر غیر قابل اعتماد بودن دولت امریکا مطرح کردند که این نشان از هوشیاری حاکمیت ایران نسبت به سوء قصدها و فرصت طلبی های استکبار از روند مذاکرات ایران دارد.»


حجت الاسلام رحیم محمدی افزود: «سخنرانی دیشب رئیس جمهور امریکا در رابطه با ایران و نهادهای مردمی این کشور از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مورد حمایت همه جانبه مردم ایران اسلامی است چهره زشت و شیطانی خود را بر جهانیان نمایان شد و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بر جهانیان ثابت شد که دولت امریکا دولتی است عهدشکن و غیر قابل اعتماد و نمی‌توان گفت که این موضع در گذر زمان تغییری کرده است، چرا که آنچه بر اساس آن اعلام موضع می شود این است که امریکا هیچ رفتاری که ناشی از ایجاد یک اعتماد باشد از خود نشان نداده و همواره بر آن رفتار استکباری خود اصرار داشته و دارد.»


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا؛ دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در پاسخ به سخنان سخیف و اهانت بار ترامپ رئیس جمهور آمریکا که روز گذشته انجام گرفت در محل مسجد الغدیر دانشگاه تجمعی اعتراضی برپا کردند و شعار مرگ بر آمریکا نیز طنین انداز شد.


در تجمع دانشگاهیان که با حضور استادان، دانشجویان و کارکنان در حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اعلام انزجار از خوی استکباری آمریکا پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر برگزار شد؛ حجت الاسلام ابوالفضل الله وردی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان با تشریح جنایات امریکا در دوران پیش و پس از انقلاب بویژه اقدامات چند سال اخیرش در منطقه و ناکامی های بزرگ در این راستا را علت اصلی دشمنی با ملت بزرگ ایران و عصبانیت ترامپ در سخنرانی روز گذشته دانست.



در ادامه دانشگاهیان با قرائت بیانیه و سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ضمن محکومیت و اعلام انزجار از سخنان موهن رئیس جمهور آمریکا و اعلام حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دولت مردان در راستای مقابله با توطئه و نقشه ی دشمنان منطقه ای و جهانی تجدید پیمانی دوباره با آرمان های امام و شهدا بسته و بر اتحاد اقتدار جمهوری اسلامی در مقابله با بداندیشی دشمنان تاکید کردند.


به گزارش آنا به همت بسیج دانشجویی، همزمان با اعلام انزجار نمادین همه دانشگاهیان به سخنان واهی ترامپ، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران نیز در همه دانشکده ها با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا اظهارات ترامپ را محکوم کردند.



دکتر سید علی ابطحی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با حضور در جمع دانشجویان دانشکده های داروسازی و شیمی دارویی با تشکر از استادان، کارکنان و دانشجویان حاضر گفت: «سخنان ترامپ سخنان یک دیوانه است که در تمام دنیا فضاحت بیاناتش روشن و مظلومیت کشور ما به دنیا ثابت شد.»


وی افزود: «حال که داعش در حال افول است آمریکا گروه دیگری را به بار می آورد و این همه تهمت را به جمهوری اسلامی ایران می زند. امنیت و پایداری نظام ما بوسیله سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران است، عزیزانی که در مقابل دفاع از کشور از جان و حیات خودشان می گذرند و ترامپ این نهاد را به تهمت وارد مقوله جدیدی می کند.»


ابطحی گفت: «ما مطمئن هستیم که بروز چنین اتفاقاتی جز تحکیم وحدت ملت ایران، تجمیع و وفاداری نظام ما هیچ بار منفی نخواهد داشت و فرد فرد ملت ما به علت علاقه و ایمانی که به علما و رجال دینی دارند برای پایداری اسلام تلاش خواهند کرد.»


وی اظهار کرد: «با تکیه بر آیات قرآن نصرت و پیروزی از آن این ملت است و ملت ایران در مقابل این دسیسه ها ایستادگی خواهند کرد.»


دانشگاهیان استان بوشهر با انتشار بیانیه ای عداوت و کینه توزی دولت آمریکا را علیه ملت ایران محکوم کردند.


در بخشی از این بیانیه آمده است: بار دیگر جبهه کینه و نفرت به سرکردگی آمریکا، عداوت و کینه خود بر ضد ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان داد؛ سخنان سخیف و دور از شان انسانیت رئیس جمهور آمریکا به نیابت از رژیم غاصب صهیونیستی در حالی بیان شد که در بند بند صحبت های سراسر توهین، صرفا به مانند گذشته به بازی با الفاظ و مفاهیم پرداخته شد. عداوت این کشور به جمهوری اسلامی و ملت ایران در حدی بود که با وقاحت تمام ملت فرهیخته و مظلوم ایران را که خود از قربانیان بزرگ تروریسم و از پیشتازان همیشگی مبارزه با تروریسم شکل یافته در دامان استعمارگران جدید، می باشند را تروریسم خواند و حتی بغض خود را با استفاده از واژه مجعول خلیج ع.ر.ب.ی به جای خلیج همیشگی فارس به مبتذلانه ترین شکل ممکن نشان داد (این در حالی است که بر روی سنگ قبر سربازان و مدال های اهدایی به شرکت کنندگان در جنگ های خلیج فارس عین واژه خلیج فارس درج شده است). اما بخش عمده ای از سخنان رئیس جمهور آمریکا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که همچون سدی مستحکم در برابر تفرقه افکنی و توطئه های خود می بینید، را هدف گرفته بود.


دانشگاه های آزاد اسلامی استان بوشهر، توهین به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را همانند توهین به کلیت نظام و ملت شریف ایران می داند و ضمن محکومیت فحاشی ها و حملات بی اساس رئیس جمهوری تهی از سیاست و خرد ایالات متحده، یادآوری می کنیم که اگر اقدامات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بویژه سپاه پاسداران نبود، آتش افروخته شده تروریسم توسط همین مدعیان همیشگی تا به امروز دامن بسیاری از کشورهای منطقه را در برمی گرفت. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره در همه بحران ها دوشادوش ملت فهیم ایران، حافظ امنیت، هویت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی بوده و در این راه جان فشانی کرده اند و همواره مدافع آرمان های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و خواهند بود، که به همین دلیل آماج توهین ها و حملات بی شرمانه دشمنان نظام و اسلام هستند.


دانشگاهیان واحد آیت الله آملی همزمان با سایر واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی پس از اقامه نماز ظهر و عصر در نمازخانه این دانشگاه انزجار خود را از سخنان تهدیدآمیز ترامپ رییس جمهور آمریکا اعلام کردند.


در این برنامه که از سوی امور فرهنگی و بسیج دانشجویی، کارکنان و روابط عمومی واحد آیت الله آملی برگزار شد، حجت الاسلام علی اصغری مدیر فرهنگی واحد واحد آیت الله آملی اظهار کرد: آمریکا بعد از انقلاب اسلامی تا به امروز همواره کشور ما را تهدید کرده است و این تهدیدات در اراده ملت ایران خللی وارد نکرده است.


وی با بیان اینکه برادران سپاهی از ما جدا نیستند تصریح کرد: سپاه پاسداران نیرویی مردمی و برخواسته از آحاد جامعه و پاسدار همیشگی ایران اسلامی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته