دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1396 - 09:47
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان:

قابلیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویان بسیج شده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، دانشگاه را نبض حیاتی جامعه دانست و از دانشجویان به عنوان فلسفه وجودی دانشگاه یاد کرد و گفت: همه قابلیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای وجود یک کلمه فاخر به نام دانشجو بسیج شده است.
کد خبر : 221154

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف‌آباد، دکتر احمد آذین که در جلسه توجیهی دانشجویان جدید واحد نجف آباد حضور یافته بود، شهرستان نجف آباد را دارالمومنین، دارالمجاهدین و شهر شهدا دانست و خطاب به دانشجویان گفت: «جوانان ما در آن سوی مرزها مجاهدت می کنند تا شما بتوانید در سایه امنیت به مجاهدت علمی بپردازید.»


وی ادامه داد: «همه چیز برای تحصیل و پژوهش شما جوانان و کسانی که مشتاقانه وارد عرصه دانشگاه شده اند به خوبی فراهم شده است. همه امکانات و منابع و قابلیت‌ها دانشگاه آزاد اسلامی برای وجود یک کلمه فاخر به نام دانشجو بسیج شده است. فلسفه اصلی تشکیل دانشگاه بدون شک وجود دانشجو است. اگر دانشجو نبود بهانه ای هم برای این گردهمایی ها وجود نداشت.»


رئیس واحد اصفهان (خوراسگان) از قرن بیست و یکم به عنوان قرن دانش و اطلاعات یاد کرد و افزود: «آینده پژوهان معتقدند دانایی مرجع و منبع اصلی توانایی است. مدیریت سیاست کلان کشور و توسعه و تعالی همه جانبه، از مصادیق توانایی به حساب می آید تا زمانی که بسترهای لازم برای دانایی و دانش فراهم نشود امکان دستیابی به آن توانایی ها وجود ندارد.»


آذین با مروری بر روند شکل گیری و راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد از دهه 60 تا به امروز خاطرنشان کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی با گذشت بیش از سه دهه از شروع فعالیتش بزرگترین مصداق و نماد توانایی، خواستن و توانستن است. مجموعه نفیسی که به نام دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از 90 هزار دانشجو پدید آمده است مصداق بارزی از این توانستن است.»



آذین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره دانشگاه ادامه داد: «مقام معظم رهبری اصلاح جامعه را در گرو اصلاح دانشگاه می داند. دانشگاه نبض حیات کشور و دریچه توسعه و تعالی جامعه است.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی از هیچ گونه منابع مالی و بسته های حمایتی دولتی برخوردار نیست به همین دلیل است که به شهریه دانشجویان وابسته است. البته این وابستگی مایه برکت دانشگاه است چراکه خانواده دانشجویان با تلاش و زحمت خود شهریه فرزندان خود را پرداخت می کنند و همین موضوع باعث میشود تا برکت را در جای جای این دانشگاه بزرگ مشاهده کنیم.»


آذین به دانشجویان جدید توصیه کرد: «تجربه هایتان را با یکدیگر در میان بگذارید و از آنها استفاده کنید. دانشگاه محیطی است که می توانید وحدت، انسجام ملی و سعه صدر را در آن تمرین کنید و توانایی نقد سالم را به دست بیاوردید و بیاموزید که نقد سالم با تخریب تفاوت های زیادی دارد. باید قدر این موقعیت را بدانید. باید به سمت و سوی کارآفرین شدن بروید و با بخش صنعت ارتباط برقرار کنید.»


وی درباره دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد گفت: «واحد نجف آباد در میان 400 واحد دانشگاهی یکی از بهترین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است که تمامی بستر های لازم برای پژوهش و فعالیت های علمی را برای دانشجویان خود مهیا کرده است. از این رو دانشجویان باید از این امکانات و فضای بوجود آمده نهایت استفاده را ببرند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته