دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مجید صالح درگفت‌وگو با آنا؛

آموزش کلید موفقیت‌های پیکان است/ در لیگ برتر حریف آسان وجود ندارد

مربی تیم پیکان گفت: کادرفنی تیم به درستی سیستم‌‌ها و تاکتیک‌ها را آموزش داده و بازیکنان هم به خوبی یادگرفته‌اند چگونه در زمین خواسته‌های مربیان را اجرایی کنند.
کد خبر : 221117

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، مجید صالح درباره 5 پیروزی متوالی پیکان در لیگ هفدهم و حضور این تیم در جمع سه تیم اول جدول گفت: «با وجود آنکه ما در ابتدای فصل به واسطه جدایی سیاوش یزدانی، گادوین منشا و سیامک نعمتی کمی به مشکل خورده بودیم اما بازیکنان جدیدی نظیر حجت حق‌وردی و مهران موسوی توانستند به مرور زمان خود را با تیم هماهنگ کنند. تنها در 4 هفته ابتدایی ناموفق بودیم و 10 امتیاز از دست دادیم.»


وی ادامه داد: «خوشبختانه با اعتماد مدیران باشگاه توانستیم به هماهنگی موردنظرمان برسیم و تنها در جام حذفی نمایش ضعیف و دور از انتظاری داشتیم که برابر تیم بادران از گردونه رقابت‌ها کنار رفتیم. در مقابل در رقابت‌های لیگ توانستیم به‌رغم تعطیلی‌هایی که مسابقات به خاطر بازی‌های ملی داشت شکل تیمی‌مان را حفظ کنیم و در 5 بازی اخیر برنده از زمین خارج شده‌ایم. این باعث خوشحالی است که وقفه‌ای که بازی‌های این فصل داشت تا اینجا در لیگ گریبان تیم ما را نگرفته است.»


مربی تیم پیکان با اشاره به نقش بازیکنان این تیم در موفقیت‌های به دست آمده، اظهارداشت: «خوشبختانه بازیکنان تیم به خوبی درک کرده‌اند که برای رسیدن به موفقیت باید چه مواردی را رعایت کنند. آنها با دقت درون زمین خواسته‌های کادرفنی را اجرا می‌کنند. البته مدیریت باشگاه هم متوجه شده که یک تیم برای موفقیت نیاز به زمان دارد تا به هارمونی موردنظر دست پیدا کند. کادرفنی هم به درستی آموزش‌های لازم را به بازیکنان داده. همه همکاران من از مجید جلالی سرمربی تیم که یک متخصص در امر فوتبال است تا دیگر نفرات وقت زیادی را صرف بازیکنان می ‌کنند تا به معنای واقعی کلمه یک تیم شویم.»


او تاکید کرد: «همه عوامل تیم پیکان وقت گذاشتند تا الان ما در جمع تیم‌های بالای جدول هستیم. کادرفنی سیستم‌ها و تاکتیک‌های مدنظرش را با دقت و به درستی به بازیکنان آموزش داد و در سمت مقابل هم بازیکنان که علاقه زیادی به پیشرفت داشتند وقت گذاشتند و سعی کردند تا همه موارد را بیاموزند و آن را در زمین پیاده کنند. بنابراین آموزش کلید موفقیت‌های پیکان است. البته من براین باورم که نسل جدید فوتبال ما فهمیده که باید یاد بگیرد و برای این یادگیری باید نهایت تلاشش را نشان دهد.»


صالح در خصوص اینکه پیکان برای ماندن در مسیر پیروزی تا پایان فصل نیاز به چه آیتم‌هایی دارد، تصریح کرد:‌ «به خوبی می‌دانیم که تنها تیم لیگ نیستیم که تا اینجای فصل خوب عمل کرده است. پارس جنوبی جم، پرسپولیس، پدیده و حتی استقلال در کنار چند تیم دیگر نشان داده‌اند که می‌توانند مدعی ایستادن در رده‌های بالای جدول باشند. ضمن اینکه تیم‌های پایین جدولی هم بسیار خطرناک هستند و ما را به این باور رسانده‌اند که لیگ بسیار سختی داریم. ما در بازی آخرمان برابر گسترش فولاد به رغم میزبان بودن به سختی توانستیم یک بر صفر برنده شویم.»


مربی تیم پیکان خاطرنشان کرد: «در لیگ امسال باید بازی به بازی پیش برویم و برای هر مسابقه استراتژی و برنامه مشخصی داشته باشیم. چیزی به نام حریف آسان وجود ندارد. به طور حتم تیم ما نقاط ضعفی دارد که باید آن را در نیم‌فصل تقویت کنیم. هنوز 6 بازی تا پایان نیم‌فصل اول باقی مانده و در وهله اول باید در این دیدارها سربلند از زمین خارج شویم. در مرحله بعد هم باید در نقل‌وانتقالات نیم فصل به موقع عمل کنیم و بازیکنانی را به خدمت بگیریم که در نیم‌فصل دوم قدرت‌مان را افزایش دهند تا به راحتی از جمع بالانشین‌های جدول خارج نشویم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته