دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1394 - 18:09
همزمان با برگزاری انتخابات پارلمانی در ترکیه

داوود اوغلو از دستگیری عامل بمب گذاری دیاربکر خبر داد

احمد داووداوغلو از دستگیری یک فرد مظنون به بمب گذاری در میتینگ انتخاباتی حزب دموکراتیک خلق ها در دیاربکر خبر داد.
کد خبر : 22110

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه که بعد از شرکت در 25مین دوره انتخابات پارلمان ترکیه مصاحبه مطبوعاتی برگزار کرد، در اظهاراتی عنوان کرد: در ارتباط با بمب گذاری میتینگ انتخاباتی حزب دموکراتیک خلق ها در دیاربکر ترکیه یک فرد مظنون به بمبگذاری دستگیر شده است. دست های کثیف پشت پرده را ما رسوا خواهیم کرد.


وی ادامه داد: این فرد در ساعات اولیه بامداد دیشب دستگیر شده است. به احتمال زیاد با مدارکی که در دست است این فرد مسئول اصلی در این بمب گذاری می باشد. دستور بررسی در خصوص گذشته و ارتباطات سیاسی این فرد را شخصا صادر کردم. در حال حاضر به دلیل حفظ سلامت روند تحقیقات از ارائه هویت این فرد خودداری می کنم.


اوغلو گفت: این بمبگذاری از جانب هر جریان و گروهی صورت گرفته باشد حمله به دموکراسی است. دلایل بسیار محکمی در دست داریم. تمام تدابیر لازم را در حال حاضر اتخاذ کردیم.


وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: در این سرزمین همه باید یاد بگیرند در روزهای سخت چگونه رفتار کنند. رفتار ما در قبال بمب گذاری در میتینگ انتخاباتی حزب دموکراتیک خلق ها در دیاربکر ناشی از مسئولیت های انسانی و سیاسیمان بود. به عنوان نخست وزیر ترکیه در صورت چنین حوادث مشابهی در قبال تمام احزاب سیاسی ترکیه دارای مسئولیت هستم. در این خصوص نیز تمام دستورات لازم را صادر کردم. این بمب گذاری را حمله به حزب عدالت و توسعه به حساب می آورم.


نخست وزیر ترکیه از مردمان دیاربکر نیز به خاطر رفتار مناسبشان تشکر می کنم. شهروندان دیاربکرمان نشان دادند که به دولت ترکیه اعتماد دارند. از همه خواهش می کنم بدون کوچکترین تردیدی در همه جای ترکیه به پای صندوق های رای بروید. تمام تدابیر لازم اتخاذ شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته