دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1394 - 08:57
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در گفت‌وگو با آنا خبر داد:

همراهی دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی با مردم در مهار آتش‌سوزی جنگل‌های ایلام

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام از کمک رسانی استادان و کارکنان دانشگاه آزاد برای مهار آتش در جنگل‌های شلم ایلام خبر داد.
کد خبر : 22109

دکتر شهریار عباسی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره مشارکت دانشگاه‌آزاد برای اطفاء حریق جنگل‌های ایلام بیان کرد: استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی ایلام به صورت خودجوش همراه با مردم به مهار آتش‌سوزی درجنگل‌های ایلام کمک کردند.


عباسی در این باره ادامه داد: استادان و کارکنان دانشگاه با حداقل وسایلی که در اختیار داشتند با مردم همراه شدند تا بتوانند قدمی برای محیط زیست خود بردارند و خوشبختانه با وجود امکانات کم و لوازم محدود توانستند آتش سوزی را مهار کنند.


دفتر اتاق سبز در دانشگاه آزاد ایلام تاسیس شد


رئیس دانشگاه آزاد ایلام از فعالیت‌های گسترده این دانشگاه در زمینه محیط زیست خبر داد و گفت: تشکل اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ آزاد ایلام برنامه‌ریزی‌های مفصلی درباره محیط زیست دارد. یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این تشکل پاک‌سازی طبیعت و محیط زیست استان ایلام بود و این طرح به صورت گسترده در استان اجرا شد.


عباسی درباره برنامه‌های طولانی‌مدت برای احیای محیط زیست ایلام ادامه داد: درجهت فعالیت‌های گسترده زیست محیطی، دفتری با عنوان اتاق سبز در دانشگاه آزاد ایلام راه‌اندازی شد تا امور مربوط به کارهای محیط زیستی آنجا انجام شود. موضوعاتی مثل احیای فضای سبز، صرفه‌جویی در انرژی‌های سوختی و الکتریکی و بازیافت کاغذ و دیگر مواد بازیافت شدنی در این دفتر مورد بحث و برنامه‌ریزی قرارگرفته است.


وی با تاکید بر اهمیت مصرف بهینه انرژی تصریح کرد: با تحقیقاتی که انجام شد نتیجه گرفتیم مصرف انرژی در سال‌های گذشته در دانشگاه بسیار زیاد بوده؛ از این جهت بررسی‌هایی در این زمینه انجام دادیم و در نهایت با تعویض زیرساخت حرارتی خوابگاه‌ها توانستیم مصرف را به یک سوم گذشته کاهش دهیم. برنامه‌های دیگری هم در همین جهت در حال اجرا است که بتوانیم مصرف انرژی را به حداقل برسانیم.


شهریار عباسی افزود: موضوع دیگری که دانشگاه آزاد ایلام به طور جدی پیگیری می‌کند بازیافت کاغذ و زباله‌های قابل بازیافت و همچنین برنامه احیای فضای سبز است که از داخل خود دانشگاه شروع شده است و تا سراسر استان گسترش پیدا می‌کند.


وی در پایان به پروژه‌های پژوهشی محیط زیستی دانشگاه آزاد ایلام اشاره کرد و گفت: کمیته‌ای برای جذب اعتبارات منابع طبیعی تشکیل شده است تا با امکاناتی که در اختیار داریم بتوانیم طرحهای پژوهشی محیط زیست و منابع طبیعی را به صورت اجرایی درآوریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته