دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1396 - 14:20

مذاکره آمازون با آژانس ادبی ایرانی برای خرید رایت کتاب

مدیر آژانس ادبی پل از حضور سرویراستار کمپانی بین‌المللی آمازون در غرفه ایران و مذاکره برای خرید رایت رمان‌های ایرانی خبر داد.
کد خبر : 221062

مجید جعفری اقدم؛ مدیر آژانس ادبی پل که در غرفه ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت مستقر است، در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی آنا گفت: در سومین روز از نمایشگاه، سرویراستار شرکت شناخته شده آمازون به غرفه ایران آمد و بحث واگذاری رایت رمان های ایرانی را به این شرکت را دنبال کردیم.


وی با بیان این مساله که مذاکرات از 7 ماه قبل و به شکل غیرحضوری آغاز شده بود، ادامه داد: آمازون خواستار خرید رایت رمان های ما در تمام زبان ها بود اما نهایتا بر سر این موضوع با سرویراستار آن ها به تفاهم رسیدیم که رایت این رمان ها تنها به زبان انگلیسی و برای ارائه در کشورهای انگلیسی زبان واگذار شود.


وی گفت: آژانس ادبی پل بین 70 تا 80 رمان ایرانی را برای مبادله رایت آن ها در اختیار دارد و با احتساب سایر حوزه ها، ما پیگیر مبادله رایت 250 عنوان کتاب ایرانی هستیم.


جعفری اقدم با اشاره به مراحل معمول مذاکره برای مبادله رایت توضیح داد: نمایشگاه‌ها، نه آغاز راه مذاکره اند و نه پایان کار آن ها؛ بلکه فرصت خوبی برای ملاقات و مذاکره رودررو هستند که ناشران و آژانس های ادبی بسیار به آن معتقدند و بدون آن به اعتماد و نظر قطعی نمی‌رسند.


وی درباره سایر ملاقات ها و قرار های آژانس پل نیز گفت: ما مجموعا برای نمایشگاه امسال 58 قرارداد تنظیم کرده‌ایم که روزانه در غرفه ایران یا سایر ناشران صورت می‌گیرد و امیدواریم به اکثر آن‌ها برسیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته