دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آخرین شماره هفته نامه شهرزاد منتشر شد

شماره پانزدهم هفته نامه مجازی شهرزاد امروز 21 مهر در ۳۴ صفحه منتشر شد.
کد خبر : 221045

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از روابط عمومی سریال شهرزاد، آخرین شماره هفته نامه اینترنتی «شهرزاد» با یادداشتی از حسین پارسایی درباره سریال شهرزاد آغاز می شود. همچنین در این شماره گفتگو با محمد امامی (تهیه کننده)، نقد امید نجوان، شهرزاد از نگاه فروشندگان مراکز فرهنگی، بازتاب فضای مجازی ،شهرزاد در آیینه رسانه ها، بررسی عشق در شهرزاد، صد سوال از رضا کیانیان و عکس‌نوشته‌هایی از قسمت پانزدهم دیده می‌شود.


در یادداشت حسین پارسایی مدیر کل اداره نمایش خانگی سازمان سینمایی که در ابتدای این شماره درج شده، آمده است:


کمتر کسی است که نداند دنیای حال حاضر، دنیای محتوای دیجیتال بر بستر فضای وب است. اما حرکت دُرست در این فضا مختصاتی و پیش‌نیازهایی دارد که شبکه نمایش خانگی پویا قطعا یکی از مهمترین آن‌هاست. اما چرا؟


مردم ما طی دهه‌های گذشته عادت کرده‌اند که محتوای نمایشی مورد نیاز خود را به صورت کاملا رایگان از تلویزیون دریافت کنند، حال چه شبکه‌های داخلی و چه شبکه‌های خارجی فارسی‌زبان همگی در یک رقابت تنگاتنگ، محتوای مورد نیاز مخاطب را به صورت رایگان تامین کرده‌اند. مسئولان شبکه‌های داخلی برای تامین محتوای خود، سعی در تربیت نیرو و البته استفاده از چهره‌های متبحر داشتند که البته تا حد زیادی هم موفق بودند؛ چهره‌هایی که امروز همگی آن‌ها از بزرگان فرهنگ و هنر این کشور هستند. اما در تمام این سال‌ها، ایران نیز از قاعده حرکت به سمت شبکه‌های کابلی و یا حداقل نمایش‌های غیررایگان مستثنی نبوده است و از آنجا که ایجاد شبکه‌های خصوصی در کشور ما غیرقانونی است، این وظیفه برعهده نمایش خانگی گذاشته شد.


نمایش خانگی با تمام ظرفیت‌های پیدا و پنهان آن، اگرچه سخت و طاقت‌فرسا اما بالاخره توانست تاحدی جای خود را در بین مخاطبان آثار نمایشی باز کند، اما ظهور و عرضه چندین محصول که با کیفیت مناسب وارد این کارزار شده و به سبب سود بیشتر و یا ضربه‌های مهلک شبکه قاچاق محصولات فرهنگی، کیفیت را به کمیت باختند، سبب شده بود که مخاطبان این حوزه، بخشی از اعتماد خود را از دست بدهند.


تولید «شهرزاد» از این منظر اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که اولا مخاطب را مجددا برای خرید محصولات نمایشی باکیفیت مجاب و اعتماد او را جلب کرد. از سوی دیگر، امنیت سرمایه‌گذاری در این حوزه را تا حدی ارتقا و نشان داد که مخاطب در قبال آثار باکیفیت و احترام گذاشتن به او، رفتاری کاملا فرهنگی از خود نشان می‌دهد. بر همین اساس است که بعد از تولید و پخش موفق فصل اول «شهرزاد»، چند مجموعه دیگر هم درخواست‌های تولید سریالی خود در شبکه نمایش خانگی را به سازمان سینمایی ارائه کردند که سریال «عاشقانه» یکی از آن‌ها بود که با استقبال هم همراه شد.


«شهرزاد» قطعا یک پیشرو است؛ پیشرویی که به نظرم می‌تواند یک قدم دیگر هم رو به جلو بردارد و آن قدم، تغییر موازنه توزیع فیزیکی در شبکه خانگی و نمایش آنلاین بر بستر VODهای تازه‌ تأسیس است.


امیدوارم که تیم تولید و پخش «شهرزاد» بتوانند در این مسیر ثابت قدم بمانند و برای سرمایه‌گذاران و کارگردانان خلاق دیگر هم، راهی امیدوارانه ترسیم کنند.


فصل دوم سریال شهرزاد در 15 قسمت به پایان رسید و فصل سوم آن درحال فیلمبرداری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب