دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1396 - 12:02

آزادی یک خانواده آمریکایی از اسارت در افغانستان

رسانه‌های پاکستانی از آزادی یک زن و شوهر آمریکایی همراه با سه فرزند خود پس از پنج سال اسارت در افغانستان خبر دادند.
کد خبر : 221009

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از دویچه وله فارسی، یک زن و شوهر آمریکایی همراه با سه فرزند خود پس از پنج سال اسارت در افغانستان آزاد شدند. خبر آزادی اعضای این خانواده توسط رسانه‌های پاکستان منتشر شده است. گفته می‌شود ارتش پاکستان در آزادی آن‌ها نقش داشته است.


سازمان‌های امنیتی آمریکا چند روز پیش مطلع می‌شوند که اعضای این خانواده به کُرم واقع در پاکستان و در نزدیکی مرز این کشور با افغانستان منتقل شده‌اند. ارتش پاکستان پس از اطلاع از محل اسارت این خانواده اقدام به آزادی آن‌ها کرده است. دولت آمریکا مدت‌ها برای رهایی آن‌ها از اسارت تلاش کرده بود.


جاشوا بویل که ۳۴ سال سن دارد و یک شهروند کانادایی است، در ماه اکتبر سال ۲۰۱۲ همراه با همسر آمریکایی خود کایتلان کولمن در نزدیکی شهر کابل ربوده می‌شوند و به اسارت در می‌آیند. این خانواده جهانگرد در دوران اسارت خود صاحب سه فرزند، یک دختر و دو پسر، می‌شوند.


هنوز روشن نیست که این دو نفر توسط چه گروهی ربوده شده‌اند. گمان می‌رود که این زوج توسط اعضای گروه تروریستی حقانی به اسارت گرفته شده باشند. شبکه حقانی که با طالبان همکاری دارد، پیش از این نیز یک سرباز آمریکایی را به اسارت گرفته بود. این سرباز در سال ۲۰۰۹ به اسارت این گروه در آمده بود و پس از پنج سال، یعنی در سال ۲۰۱۴ آزاد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته