دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس؛‌

پرداخت سود سهام عدالت اتلاف منابع ملی است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پرداخت سود سهام عدالت به جز اتلاف منابع ملی هیچ نفعی برای مردم و دولت دربر نخواهد داشت.
کد خبر : 221006

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آنا درخصوص پرداخت سهام سود عدالت به مردم گفت: با توجه به اینکه تقریبا 70درصد جمعیت کل ایران، دارای سهام عدالت بوده و منتظر پرداخت سود نقدی خود هستند، مقرر شده تا در سال‌جاری حدود 4 هزار میلیارد تومان به دارندگان این سهام اختصاص یابد.


وی ادامه داد: پرداخت سود پس از چند سال،‌ به نفع مردم و نظام است و دولت نیز در این راستا تصمیم به پرداخت این سود نقدی سهام گرفته است.


عضو شورای پول و اعتبار با اشاره به روش محاسباتی پرداخت سود سهام، تاکید کرد: در این روش، به ازای هر نفر دارنده سهام عدالت در سال جاری، ماهیانه بین سه تا 9 هزار تومان تعلق خواهد گرفت.


وی با اشاره به اینکه این رقم تاثیری در قدرت خانوارها ایجاد نمی‌کند، تصریح کرد:‌ پرداخت این سود به جز اتلاف منابع ملی هیچ اثری برای مردم و دولت دربر نخواهد داشت بنابراین باید این پیشنهادی ارائه داد تا به جای سود نقدی که تاثیری بر رفاه عمومی ندارد، دولت اقدام به واگذاری اصل سهام و انتفاع ناشی از پرداخت آن، سود در قالب افزایش قیمت سهام به افراد را به مردم منتقل کند.


پورابراهیمی تاکید کرد: اعطای چنین ارقامی در حد زندگی و معاش مردمی چندان به اقتصاد کمکی نمی‌کند اما به‌جای آن می‌توان با ضریب حداقل چهار برابری معادل 16هزار میلیارد تومان پروژه‌های مهم اقتصادی در کشور اجرایی کرد که این مُهم به نفع مردم، اقتصاد، نظام و دولت خواهد بود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ اقتصاد ایران تجربه تقسیم و توزیع منابع بدون اثر در زندگی و رفاه مردمی مانند پرداخت یارانه‌ها را دارد و نباید چنین تصمیماتی مجددا اخذ شود اما همین رقم برای تجهیز منابع و افزایش بهره‌وری در کشور می‌تواند بیشتر مثمرثمر باشد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور، نیازمند تولید بوده و تولید نیز نیازمند تجهیز منابع برای اقتصاد بود و لذا صرف این منابع در امور اساسی‌تر بهتر از چنین پرداخت‌هایی است؛ پرداخت سود سهام عدالت در عمل به جز اتلاف منابع ملی چیزی به دنبال نخواهد داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته