دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

استقبال دبیرکل اتحادیه عرب از ایده تأسیس «نیروهای عربی حافظ صلح»

دبیر کل اتحادیه عرب ضمن استقبال از ایده تشکیل «نیروهای عربی حافظ صلح»، درباره آنچه «سیطره برخی کشورها بر پایتخت‌های عربی» نامید، هشدار داد.
کد خبر : 220940

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، دبیر کل اتحادیه عرب امروز پنجشنبه درباره خطر گروه‌های تروریستی هشدار داد و اظهار داشت که این گروه‌ها تهدیدی برای ثبات کشورهای عربی هستند.


به نوشته روزنامه «الشرق الأوسط»، «احمد ابو الغیط» پنجشنبه (امروز) به هنگام استقبال از هیأتی از «دانشکده عالی نظامی ناصر» در مورد اوضاع عراق و سوریه گفت: «آنچه در عراق و سوریه شاهد هستیم، نگران کننده است. تهدیدهایی برای اردن از سوی مرزهای این دو کشور وجود دارد».


وی ادامه داد: «ارتش عراق در تلاش است به جنگ با داعش خاتمه داده و نبردهای سوریه در حال نزدیک شدن به تحقق اهداف تعیین شده است».


* متهم کردن ایران به دخالت در کشوهای عربی


دبیر کل اتحادیه عرب در ادامه ایران را به دخالت در امور کشورهای عربی حوزه خلیج فارس متهم کرد و گفت: کشورهایی از سیطره بر پایتخت‌های عربی سخن می‌گویند و در تلاش‌اند نفود خود را تا سواحل دریای مدیترانه گسترش دهند».


وی از اظهار نظرها در خصوص دو دستگی‌های دینی و حرف و حدیث‌ها درباره رقبات سنی- شیعه انتقاد و تأکید کرد که اتحادیه عرب «دخالت‌های بیگانگان در کشورهای عربی را محکوم می‌کند».


* استقبال از تشکیل نیروهای عربی حافظ صلح


ابو الغیط همچنین از ایده تشکیل نیروهای عربی حافظ صلح استقبال کرد و گفت که این ایده بسیار خوب است ولی تشکیل آن نیازمند شرایط مناسبی و اراده عربی واحدی است.


دبیر کل اتحادیه عرب افزود: «نهایت کاری که عرب‌ها در مقطع کنونی می‌توانند انجام دهند، تشکیل نیروهای ناظر عرب بر بحران سوریه و نیز تشکیل نیروهای حافظ صلح است که به هنگام تهدید کویت از سوی رژیم عراق، تشکیل شد».


وی ادامه داد: «کشورهای عربی، نیروی عربی مشترک و پیشنهاد شده را فعلا مناسب نمی‌بیند و اتحادیه عرب آماده است در صورتی که شورای سران اتحادیه در سطح نظامی،با تشکیل آن موافقت کند، به خواسته‌های این نیرو پاسخ دهد».


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته