دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کره شمالی: ترامپ فتیله جنگ را روشن کرده است

کره شمالی می گوید ترامپ، فتیله جنگ با کره شمالی را روشن کرده است.
کد خبر : 220927

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، وزیرامورخارجه کره شمالی با بیان اینکه کشورش به نقطه پایانی موازنه واقعی قدرت با آمریکا رسیده تهدیدکرد پیونگ یانگ فقط با رگبار آتش پاسخ آمریکا را می دهد.


ری یونگ هو افزود: برنامه هسته ای کره شمالی، ضامن صلح و امنیت در شبه جزیره کره است . تنش در شبه جزیره کره با اعزام ناوهای آمریکایی به منطقه و آزمایش های موشکی کره شمالی تشدید شده است.


کارشناسان اعلام کردند اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در دیدار با فرماندهان نظامی که اوضاع کنونی را آرامش قبل از طوفان توصیف کرده بود، گمانه زنی هایی را ایجاد کرده است مبنی بر اینکه آمریکا و کره شمالی ممکن است در آستانه جنگ قرار گرفته باشند.


به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، ترامپ این مطلب را در دیدار با فرماندهان نظامی در کاخ سفید بیان کرد ولی درباره اینکه این طوفان چه می تواند باشد ، هیچ توضیحی نداد.


ترامپ گفت: باراک اوباما رئیس جمهور سابق باید مراقب مسئله کره شمالی می بود ولی حالا بحران به مرحله بسیار پیشرفته ای رسیده است و باید کاری انجام شود.


رئیس جمهور آمریکا در عین حال گفت: به نظر می رسد نقش چینی ها در برخورد با پیونگ یانگ مفید بوده است ولی افزود وی از تعهدات چین به طور کامل متقاعد نشده است.


منبع: شبکه خبر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته