دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1394 - 17:10

بررسی همکاری‌های بین‌المللی ایران با سایر کشورها و سازمان‌های زیست‌محیطی

در حاشیه برگزاری دوازدهمین اجلاس متعهدان کنوانسیون رامسر در شهر پونتا دلسته کشور اروگوئه، هیأت اعزامی جمهوری اسلامی ایران با برگزاری نشست‌های دو یا چندجانبه با سایر کشورها و سازمان‌های بین‌المللی محیط‌زیستی، زمینه‌های گسترش همکاری‌های بین‌المللی در خصوص مدیریت، حفاظت و احیاء اکوسیستم‌های تالابی را مورد بحث و گفتگو قرار داد.
کد خبر : 22090

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران گفت: با گذشت شش روز از شروع این اجلاس، هیأت اعزامی کشور جمهوری اسلامی ایران علاوه بر شرکت در نشست‌های عمومی و منطقه‌ای و برگزاری کارگاه‌های جانبی، جلسات و نشست‌های متعددی با سایر کشورها و سازمان‌های بین‌المللی داشته است.


محسن سلیمانی، افزود: از آن جمله می‌توان به جلسات چند جانبه با نماینده اتحادیه جهانی حفاظت (IUCN)، نماینده WWF در پاکستان، نماینده کنوانسیون هلسینکی و همچنین نمایندگان کشورهای تاجیکستان، ترکمنستان، آلمان و سوئیس اشاره کرد.


سلیمانی هدف از برگزاری این جلسات را تقویت همکاری‌های بین‌المللی و فراهم کردن زمینه تبادل نظر در خصوص مسائل مرتبط با تالاب‌ها به ویژه تالاب‌های بین مرزی عنوان کرد.


مسعود باقرزاده کریمی، معاون دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان محیط زیست نیز از برگزاری جلسه مشترکی با نمایندگان کشورهای ترکمنستان و تاجیکستان خبر داد و گفت: با توجه به ابراز علاقمندی کشور ترکمنستان برای ثبت تالاب مشترک مرزی بین دو کشور، گفت‌وگوی مقدماتی در این خصوص بین نمایندگان آنها و با حضور مشاور بخش آسیا و اقیانوسیه دبیرخانه کنوانسیون رامسر انجام شد و همچنین موضوع انتقال تجربیات کشور ایران در زمینه مدیریت و حفاظت از تالاب‌ها به کشور تاجیکستان با توجه به قرابت فرهنگی و زبانی بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.


بر اساس این گزارش، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور اروگوئه نیز ضمن حضور در محل اجلاس و دیدار با هیأت اعزامی از نزدیک روند برگزاری اجلاس را با هیأت مورد بررسی قرار داده و از غرفه نمایشگاهی اقدامات ایران در زمینه مدیریت و حفاظت از تالاب‌های کشور در این اجلاس دیدن کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته