دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مهر 1396 - 16:33

آغاز فعالیت غرفه ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

غرفه ایران در روز اول نمایشگاه کتاب فرانکفورت، برنامه‌های خود را با نشست‌هایی در حوزه ادبیات دفاع مقدس و ادبیات کودک و نوجوان آغاز کرد.
کد خبر : 220738

به گزارش خبرنگار اعزامی آنا به آلمان، نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت از امروز صبح، چهارشنبه 19 مهرماه آغاز به کار کرد و غرفه جمهوری اسلامی ایران نیز با برپایی چند نشست، فعالیت های خود را شروع کرد.


نخستین برنامه روز اول غرفه ایران در این نمایشگاه؛ به بررسی کتاب معماری ایران از صفویه تا انقلاب اختصاص داشت که پروفسور توماس میر؛ نویسنده این کتاب در آن حضور یافت. موضوع نشست دوم نیز، ادبیات کودک و نوجوان بود.


اما سومین نشست از نشست های روز نخست از نمایشگاه در غرفه ایران، نشست ادبیات پایداری بود که در این نشست حمید حسام برگزده جایزه جلال آل احمد به ایراد سخنانی درباره ویژی های این گروه ادبی پرداخت.


حسام گفت: ادبیات پایداری در جهان عرب، همان ادبیات مقاومت است اما دفاع مقدس در ایران، نسبت ویژ ای با ادبیات پایداری دارد.


وی افزود: ادبیات دفاع مقدس در ایران، تلفیقی از ادبیات عرفانی و حماسی است.


این نویسنده اظهار داشت: البته بیان این تلقی امروز ساده تر شده است چراکه دز دهه شصت منتقدان زیادی داشت و حتی عده ای بر این باور بودند که این گونه ادبی،باقی نخواهد ماند.


گلعلی بابایی دیگر سخنران این نشست نیز درباره این موضوع گفت: جنگ در ذات خود حرکت ناشایستی است که جنگ ما نیز از این قاعده مستثنی نبود اما در درون خود ویژگی هایی را داشت که آن را متمایز می کرد.


وی اظهار داشت: من در این نمایشگاه دریافتم که نتوانسته ایم ادبیات دفاع مقدس را به دنیا معرفی کنیم. به نظر من با گذشتن از پوسته خودمان می توانیم با مغز مشترک ادبیات پایداری در دنیا ارتباط پیدا کنیم.


مطابق با برنامه های روز نخست، مراسم افتتاحیه غرفه ایران تا دقایقی دیگر آغاز می شود که گزارش آن متعاقبا و مستقلا منتشر خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته