دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مهر 1396 - 18:01

قراردادهای شورای شهر و شهرداری تهران شفاف می‌شود؟

در حالی که یازدهمین جلسه شورای شهر تهران به دلیل ارسال نامه‌ای محرمانه از سوی سازمان بازرسی کل کشور به صورت غیرعلنی برگزار شد، رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم صبح امروز از بازبینی تمام‌ قراردادهای مرتبط با شهرداری تهران و شورای شهر خبر داد.
کد خبر : 220734

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سه شنبه هفته گذشته بود که محسن هاشمی در صحن علنی شورای شهر تهران از برگزاری جلسه روز یکشنبه(16 مهر ماه) به صورت غیر علنی خبر داد.


این خبر در حالی اعلام شد که اعضای پنجمین دوره شورای شهر تهران در آغاز کار خود از برگزاری تمام جلسات به صورت علنی خبر داده بودند. رئیس شورای شهر تهران علت این موضوع را نامه‌ محرمانه‌ای اعلام کرد که از سوی یکی از نهادها به شورای شهر فرستاده شده است.


پس از برگزاری این جلسه در حالی که همه منتظر اعلام جزییات این جلسه خصوصی بودند، اعضای شورای شهر به دلیل محرمانه بودن اطلاعات از بیان جزییات بیشتر امتناع کردند. اما محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران ساعاتی پس از این جلسه در کانال تلگرامی از ارسال 16 نامه از سوی بازرسی کل کشور در یک ماه اخیر به شورای شهر خبر داد.


به گفته این عضو شورای شهر تهران در برخی از این نامه‌ها ضمن برشمردن تخلفاتی از دوره گذشته مدیریت شهرداری تهران به اعضای جدید تذکر داده‌ بود که این تخلفات در دوره جدید تکرار نشود.


وی در ادامه از تغییر کاربری‌های غیرقانونی، واگذاری املاک مشکل دار به پیمانکاران، عدم واریز درآمدهای شهرداری به حساب مجاز و خرج شدن این وجوه خارج از چارچوب، عدم شفافیت مالی درآمد و هزینه‌ها، عدم اجرای آرای کمیسیون ماده صد، عدم رعایت قوانین بودجه، استخدام‌های غیرقانونی، دادن پست و سمت به برخی کارکنان بدون داشتن شرایط، انعقاد قرارداد نجومی بدون توجیه فنی - اقتصادی، انعقاد قرارداد بیشتر از سقف اختیارات، صدور پروانه بر خلاف ضوابط، ساخت و ساز بدون صدور پروانه به عنوان برخی از تخلفات نام برده بود.


البته علی اعطا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران هم ضمن تاکید بر اینکه شفافیت و سلامت اداری یکی از راهبردهای اصلی شورا است، گفته بود: بالتبع در اجرای این راهبرد از همکاری سایر نهادها استقبال می‌کنیم.


بازبینی در قراردادهای شورا و شهرداری تهران


این اظهارات عضو شورای شهر تهران در حالی مطرح شد که صبح امروز ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز به تاسیس شورا‌های شهر شوراهای شهر توضیح داد: کل یافته‌های خود را در مرکز و استان‌ها بررسی کردیم و چالش‌ها و دام‌هایی که ممکن است بر سر راهشان قرار بگیرد را به شوراها ابلاغ کردیم.


وی اضافه کرد: اخیرا شورای شهر و شهردار تهران کل یافته‌های ما را مصوب و ابلاغ کردند. مثلا در رابطه با قراردادها مصوب شد که تمام قراردادها بازبینی شود.


به گزارش آنا، قراردادها و برخی از انتصابات در پست‌های مدیریتی شهرداری تهران موضوعی است که مورد توجه اعضای شورای شهر تهران در دوره پنجم بوده است. حالا باید دید با اعلام این موضوع از سوی رئیس سازمان بازرسی کل کشور چه تعداد از قرارداد‌های شهرداری تهران غیر قانونی بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته