دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مهر 1396 - 15:12
نصرت‌الله حیدری*

ترامپ و انتقام از سپاه

تهدیدات ترامپ به‌قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی حماقتی است که برای او هزینه بسیار در پی خواهد داشت.
کد خبر : 220673

سیاست‌های خصمانه ترامپ علیه جمهوری اسلامی هر روز ابعاد وسیع‌تری به خود می‌گیرد. تهدید به خروج از برجام و تلاش برای بی‌اثر کردن آن و تبلیغات روانی برای قرار دادن نام سپاه در ردیف گروه‌های تروریستی از سلسله اقدامات ریس جمهور آمریکا است. تهدیدات این گاوچران آمریکایی به‌قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی حماقتی است که برای او هزینه بسیار در پی خواهد داشت. البته ترامپ و دولت جبار آمریکا از سپاه در عرصه‌های مختلف سیلی خورده است. سپاه در سال ۸۸ پیاده نظام جریان سلطه را که با قصد براندازی در خیابان‌های تهران به میدان آمده بودند در هم شکست.


این نهاد مردمی با بهره‌گیری از عناصر قدرت نرم انقلاب حرکت خزنده و برنامه‌ریزی دشمن را در هم شکست و دست آمریکا در وقایع ۸۸ و آن فتنه بزرگ کاملاً عیان شد و ناکام گردیدند. فاز دیگر آمریکا در منطقه باهدف سدکردن عمق استراتژیک نظام کلید خورد. تضعیف محور مقاومت و در نهایت محاصره ایران در قالب شکل دادن به گروه‌های سلفی و تکفیری راهبرد امریکا در این زمینه بود.


با شکل‌گیری داعش و تقویت ماشین جنگی و روانی ان آژیر خطر در منطقه به صدا درآمد. داعش در کوتاه‌ترین زمان ‌بر بخش عمده‌ای از مناطق عراق و سوریه سیطره یافتند. دمشق و بغداد در آستانه سقوط قرار گرفتند. در این هنگامه که تروریسم ابعاد گسترده‌ای به خود گرفت، تنها ایران و سپاه قهرمان آن به فرماندهی سرلشکر قاسم سلیمانی بود که ابتکار عمل در میدان جنگ را در اختیار گرفتند.


در کنار شکل دادن به بسیج مردمی وانجام اقدامات مستشاری سپاه ملت‌های تحت ستم منطقه به خود آمدند. مقاومت مردمی ملت هم از ارزش‌های اسلامی و تفکر انقلابی شکل گرفت و با پایمردی و شهادت بسیاری از مجاهدان عراقی، سوری، افغانی، ایرانی ورق برگشت و امروز داعش آخرین رمق‌های خود را می‌کشد. با شکست داعش راهبرد خاورمیانه‌ای امریکا عملاً نقش بر آب شد. به عبارتی امریکا در این میدان هم از سپاه سیلی خورد. امروز که همه‌ی توطئه‌های امریکا یا شکست مواجه شده، امریکا به دنبال انتقام‌گیری از سپاه است. تهدید به‌قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی در این راستا قابل ارزیابی است. اما امروز ملت‌های جهان می‌دانند تنها نیروی که در برابر تروریسم جهانی ایستاد و مانع از سقوط دمشق و بغداد شد، سپاه پاسداران بود.


امروز سپاه با تکیه‌بر قدرت معنوی فرزندان خود و حمایت گسترده مردمی در موقعیتی است که می‌تواند هر حرکت دشمن را در هم شکند.اگر امریکا این حماقت را بکند، بی‌شک تمام منافع امریکا در منطقه هدف قرار خواهد گرفت وبی شک در چنین موقعیتی امریکا و متحدان آن بیشترین آسیب را خواهند دید.اما ما امیدواریم که عقلای امریکا اجازه ندهند که امریکا بیش از این خود را منفور ملت‌های منطقه وجهان نکند.امروز همه می‌دانند که امریکا از سپاه سیلی خورده است.حال که آنان این تجربه رادارند،آزموده را آزمودن خطا است.


* معاون دانشجویی و فرهنگی واحد ایلام دانشگاه آزاد اسلامی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته