دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تمایل لهستان برای خواهرخواندگی دو شهر اصفهان و کراکوف

کاردار سفارت لهستان در ایران گفت: از پیوند خواهرخواندگی اصفهان و شهر کراکوف لهستان که طرح آن چندی پیش مطرح شد حمایت می‌کنیم امیدوارم به مرحله‌ای برسیم تا این پیوند به زودی برقرار شود.
کد خبر : 220664

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، پاتریکجا اُز جان کارولوسکا، با اشاره به طرح خواهرخواندگی اصفهان و شهر کراکوف اظهار داشت: ما از پیوند خواهرخواندگی اصفهان و شهر کراکوف لهستان که طرح آن چندی پیش مطرح شد حمایت می‌کنیم امیدوارم به مرحله‌ای برسیم تا این پیوند به زودی برقرار شود.


وی افزود: این پیوند به توسعه فرهنگی 2 کشور کمک زیادی می‌کند با توجه به اینکه اصفهان و کراکوف هر 2 از شهرهای تاریخی هستند و شباهت و اشتراکات زیادی با هم دارند و قطعا این پیوند به توسعه گردشگری کمک زیادی می‌کند و هم‌چنین کراکوف به عنوان پایتخت فرهنگی لهستان محسوب می‌شود.


کاردار سفارت لهستان در ایران گفت: مردم لهستان ایران و اصفهان را خوب می‌شناسند درست است که از نظر جغرافیایی از هم دور هستیم اما اشتراکات فرهنگی زیادی داریم و امیدورم این همکاری‌ها به زودی برقرار شود.


طرح پیشنهادی خواهر خواندگی اصفهان و کراکوف با توجه به اشتراکات فرهنگی زیادی که بین این 2 شهر است سال گذشته به صورت رسمی مطرح شده و مقدمات ابتدائی آن از سوی سفارت لهستان در ایران در حال انجام است، این طرح در انتظار تاییدیه نهایی شهردار اصفهان است.


منبع:‌تسنیم


انتهای پیام/

برچسب ها: اصفهان لهستان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته