دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بررسی نحوه اجرای مقررات اشتغال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

قوانین اشتغال در مناطق آزاد نگارش مجدد می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورایعالی گفت: بدنبال ایجاد تحول و دگرگونی در اقتصاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، قوانین کار و اشتغال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به صورت چندضلعی نگارش شود.
کد خبر : 220617

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، حجت الاسلام زم، معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورایعالی گفت: هدف از برگزاری این نشست‌ها هم‌نظری و هم‌آرایی برای رفع نواقص قانون کار و اشتغال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور است.


وی تاکید کرد: ما بدنبال ایجاد تحول و دگرگونی در اقتصاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور هستیم و قوانین کار و اشتغال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به صورت چندضلعی نگارش شود.


زم ادامه داد: در تدوین قوانین کار و اشتغال در مناطق باید منافع تمام ذی نفعان را در نظر بگیریم.


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت اقتصادی در کشور به یک دغدغه تبدیل شده گفت: عواملی که مانع از ایجاد فضای اقتصاد معتدل در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور می شود موضوع مالیات، قوانین مالیاتی، قانون کار و مقررات بیمه و تامین اجتماعی در این مناطق است.


همچنین محسن پوراحمدی مدیر امور حقوقی دبیرخانه شورایعالی در این نشست گفت: با همکاری شورای راهبردی اشتغال دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی آسیب شناسی این حوزه در مناطق انجام شد.


پوراحمدی گفت: اجرای ماده (١٠) قرارداد کار در قوانین و مقرارات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و همچنین بحث به‌کارگیری سرپرستان کار در این مناطق از جمله اقداماتی است که در این مدت انجام شده است.


چهارمین نشست شورای اشتغال و تامین اجتماعی با حضور معاون فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور و سرپرستان واحدهای کار و اشتغال مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در کشور در تهران برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته