دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مهر 1396 - 13:20
سلیمی در تذکر شفاهی :

معرفی‌کننده جاسوس تیم هسته‌ای چه کسی است

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی نسبت به مشخص شدن جاسوسان تیم هسته ای تأکید کرد که نایب رئیس مجلس مرجع پاسخگویی در این خصوص قوه قضائیه و وزارت اطلاعات دانست.
کد خبر : 220594

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: بحثی در خصوص فاینانس از کره جنوبی و سایر کشورها به مجموع 70 میلیارد تومان وجود دارد که این موضوع در مجلس تصویب نشده است از این رو دارای ابهام است.


نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید مشخص شود آیا فاینانس‌ها واقعا عملیاتی شده یا خیر اظهار کرد: نمایندگان نسبت به این موضوع در بی‌اطلاعی به سر می‌برند.


وی با اشاره به اینکه نمایندگان نسبت به وضعیت صندوق توسعه ملی نیز بی‌اطلاع هستند، افزود: در رابطه با وجوه واریز شده به این صندوق توضیحی داده نمی‌شود، طبق قانون باید 20 درصد از منابع حاصل از صادرات نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی سالیانه به این صندوق واریز شود که از این موضوع بی‌اطلاع هستیم.


سلیمی در خصوص وجود جاسوسان در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان نیز گفت: علیرغم اینکه این موضوع در جلسه غیرعلنی مورد بحث قرار گرفت امامتوجه نشدیم چطور این افراد به تیم مذاکره کننده راه پیدا کرده و چه کسانی از آنها دعوت کردند و در این میان آیا اطلاعاتی که در اختیار طرف مقابل قرار داده‌اند باعث ایجاد هزینه برای کشور شده یا خیر.


این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار داشتیم نسبت به اینکه چه کسانی دعوت‌کنندگان اصلی بودند توضیحاتی به نمایندگان داده شود.


علی مطهری در پاسخ به تذکر نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه کسی متهم به جاسوسی بوده و اینکه این موضوع را عده‌ای قبول دارند و عده‌ای آن را قبول ندارند، گفت: در این خصوص مرجع قوه قضائیه یا وزارت اطلاعات است که به هر حال اگر این مهم ثابت شده باشد طبعا باید مجازات شوند.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه چه کسی این افراد را معرفی کرده طبعا ممکن است کسی خبر نداشته باشد لذا دلیل نمی‌شود به دنبال کسانی باشیم که ایشان را معرفی کردند و این امر خیلی منطقی نیست.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در خصوص وضعیت صندوق توسعه ملی نیز اگر نیاز باشد از مسئولان برای پاسخ و ارائه گزارش دعوت می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته