دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فوتبال بانوان قربانی نداشتن اسپانسر یا دست‌های پشت پرده؟!

تیم فوتبال بانوان آینده‌سازان اصفهان قهرمان لیگ برتربه دلیل نداشتن اسپانسر در شرف انحلال است این در حالی است که باشگاه سپاهان برای حمایت از این تیم اعلام آمادگی کرده‌است.
کد خبر : 220515

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، شنیدن خبرهای تلخ از فوتبال بانوان تمامی ندارد؛ دو سال پیش در چنین روزهای باشگاه ملوان تیم فوتبال بانوان خود را به دلیل بار اضافی مالی که برای این باشگاه داشت منحل کرد و حالا هم خبر می رسد تیم آینده سازان اصفهان که سال گذشته قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کرده بود به بهانه نداشتن اسپانسر در آستانه انحلال قراردارد. در فوتبال بانوان حرف از بودجه های میلیاردی نیست؛ پول های سرسام آوری که سالانه خرج فوتبال آقایان در همه رده ها می شود به طور حتم اگر چندصد میلیون از آن در فوتبال بانوان هزینه شود امروز شاهد این دست از اتفاقات نخواهیم بود.


به هر روی تیم آینده سازان که سال گذشته قهرمانی را از آن خود کرد این روزها در شوک عجیبی به سر می برد؛ تکلیف بازیکنان و کادر فنی این تیم هنوز مشخص نیست و حتی فدراسیون فوتبال هم به صورت رسمی اعلام نکرده است که این تیم منحل شده است.


هاجر دباغی بازیکن تیم آینده سازان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا درمورد وضعیت تیم آینده سازان گفت: «در مورد تیم آینده سازان هیچ چیزی مشخص نیست و حتی فدراسیون فوتبال هم به صورت رسمی انحلال این تیم را اعلام نکرده است که ما فکری به حال خودمان کنیم و فقط امروز و فردا می کنند و متاسفانه در این حالت بازیکن است که ضرر می کند.»


وی گفت: «ما دقیقا هیچ کدام نمی دانیم مشکل چیست؟! تیم به دلیل نداشتن اسپانسر منحل شده اما باشگاه سپاهان برای حمایت از تیم اعلام آمادگی کرده است اما هنوز چیزی حل نشده است و ما همچنان بلاتکلیف هستیم. به نظرم مشکل از اسپانسر نیست بلکه دست های پشت پرده و مسئولانی که کنترل تیم بانوان را برعهده دارند تمایلی به ادامه فعالیت این تیم در لیگ برتر ندارند. وگرنه اسپانسر اعلام آمادگی می‌کند و پای میز مذاکره می نشیند اما چرا باز همه چیز به روال قبل برنمی‌گردد. اسپانسرهای زیادی در این مدت برای تیم آینده سازان اعلام آمادگی کردند اما نمی‌دانم چه اتفاقی در پشت پرده می‌افتد که یک روز نشده آنها منصرف می شوند. اگر مسئولان بر روی تیم بانوان غیرت داشتند اجازه نمی دادند این شرایط برای تیم ما به وجود بیاید.»


این بازیکن تیم آینده سازان ادامه داد: «متاسفانه وضعیت تیم آینده سازان در بلاتکلیفی محض است؛ ما نه مدیرفنی داریم و نه تکلیفمان مشخص است. سال گذشته قهرمانی لیگ برتر را در شرایطی به دست آوردیم که در آن زمان تنها 5 درصد قرادادمان وصول شده بود و حالا با گذشت 6 ماه تنها 40 درصد قراردادمان پرداخت شده است و حالا هم که خبر از انحلال تیم می دهند. متاسفانه همه این موضوع را به نفع خودشان تمام می کنند و هیچ کس مسئولیت به گردن نمی گیرد و تنها اینجا ما ضرر می کنیم، اگر قرار بود این تیم منحل شود چرا یک ماه پیش اعلام نشد که بازیکنان فکری به حال خودشان کنند و جذب تیم دیگری شوند نه اینکه امروز آخرین روز ارسال مدارک است و حتی برخی بازیکنان در تیم ها خود تست پزشکی هم دادند و اکثر تیم ها هم بازیکنان مورد نظر خود را جذب کردند.»


این بخشی از صحبت‌های بازیکن تیم در حال انحلال آینده سازان اصفهان است؛ تیمی که قهرمان فصل گذشته لیگ برتر را از آن خود کرد اما به بهانه کنار کشیدن اسپانسر در بلاتکیفی محض به سر می برد و مسئولان فدراسیون هم دراین شرایط ترجیح داده‌اند سکوت کنند و سرگرم تامین منابع مالی بازی های تدارکاتی تیم ملی برای حضور در جام جهانی باشند، روز گذشته هم البته لیلا صوفی زاده نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال درباره انحلال این تیم گفت:«مشکل آینده سازان در حال حاضر ناتوانی باشگاه در بررسی راه های تأمین مالی در استان اصفهان و همچنین نبود تعامل بین این باشگاه و هیات استانی مربوطه در واگذاری این تیم به باشگاه سپاهان است و فدراسیون به دنبال حل این موضوع است.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته