دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بیان جزئیات شهادت ۱۷۵ غواص/ سردار باقرزاده: برخی مورد حمله سگ‌ها قرار گرفته و به شهادت رسیدند + تصویر

سردار سید محمد باقرزاده، مسئول کمیته مفقودین نیروهای مسلح گفت: پیکر 175 شهید غواص را در کنار پیکرهای شیعیان عراقی کشته شده توسط صدام تفحص کردیم.
کد خبر : 22049

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از نسیم، وی در نشست خبری در ستاد معراج شهدا در سخنرانی گفت: جنگ ما با خطر تحریف رو به رو هست در رابطه با شهدای غواص و خط شکنی که به صورت دسته دسته پیدا شده‌اند متأسفانه برخی‌ها اظهار نظرهایی می‌کنند. در این بین عده‌ای می‌گویند چرا این تعداد نیرو باید شهید شوند؟ و فرماندهان را مقصر می‌دانند. از طرف دیگر عده‌ای می‌گویند که این شهدایی که دسته دسته پیدا شده‌اند اصلاً غواص نبودند و نیروی خط‌شکن بودند مگر می‌شود نیروی خط شکن اسیر شود.


وی افزود: مسئله شهدایی که پیدا شده‌اند موضوعی نیست که بخواهیم آن را مخفی کنیم و مسئله‌ای که تشریح نشده نباید مورد گمانه‌زنی قرار بگیرد و در این میان نیاز به تحقیق و پژوهش بیشتری داریم.


باقرزاده ادامه داد: این شهدایی که پیدا شده‌اند برای لشکر 25 کربلا از استان مازندران، 7 ولی عصر خوزستان، 14 امام حسین استان اصفهان، و 41 ثار الله برای استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان هستند که در عملیات کربلای 4 اسیر شدند و به شهادت رسیدند.


رئیس کمیته جستجوی مفقودین در ادامه خاطرنشان کرد: ما باید در این زمینه هوشیار باشیم و در زمین دشمن بازی نکنیم و سعی کنیم مظلومیت شهدا را در گفته‌ها و نوشته‌های خود بیان کنیم.


وی تصریح کرد: چندی پیش تعدادی شهید در منطقه "ابو حسیب" عراق پیدا شده‌اند که این شهدا به سه دسته مردم عادی، نیروهای عراقی و رزمندگان ایرانی تقسیم می‌شوند. افراد بومی که ما در زمان تفحص این شهدا با آنها صحبت کردیم به این موضوع اشاره می‌کردند که عده‌ای از آنان مجروح بودند و زنده به گور شدند. حتی تعدادی از آنها مورد حمله سگ‌ها قرار گرفته‌اند و به شهادت رسیدند که در این بین یک سرباز عراقی هم به دلیل حمله سگ‌ها کشته شده است.








چندی پیش تعدادی شهید در منطقه "ابو حسیب" عراق پیدا شده‌اند که این شهدا به سه دسته مردم عادی، نیروهای عراقی و رزمندگان ایرانی تقسیم می‌شوند. افراد بومی که ما در زمان تفحص این شهدا با آنها صحبت کردیم به این موضوع اشاره می‌کردند که عده‌ای از آنان مجروح بودند و زنده به گور شدند. حتی تعدادی از آنها مورد حمله سگ‌ها قرار گرفته‌اند و به شهادت رسیدند.

وی اضافه کرد: در ماجرای شهدای غواص تازه تفحص شده شبهه‌های مختلفی ایجاد شد که عده‌ای به دنبال مقصر نشان دادن فرماندهان بودند و می‌گفتند که فرماندهان علت به اسارت در آمدن آنها بودند و از طرف دیگر رسانه‌هایی چون بی بی سی و کشور انگلیس که دستش در دست صدام بوده اقدام به این فضا سازی کرده‌اند.


باقرزاده یادآور شد: دست بسته بودن شهدا حامل چه پیامی است؟ حامل این پیام است که ما در برابر دشمنان و آمریکا دست بسته نباشیم تا از حیثیت و شرف انقلاب اسلامی دفاع کنیم. در حقیقت دست بسته بودن شهدا نشان از پیروزی و اقتدار نیروهای ما دارد که این مظلومیت توأم با افتخار باید بیان شود. ملت ما ملتی مظلوم ولی در عین حال مقتدر است.


سردار باقرزاده وضعیت تفحص شهدای گمنام تا امروز اعلام کرد: ظرف دو هفته اخیر تا غروب روز گذشته 39 شهید در مناطق جنوب عراق به تازگی تفحص و پیدا شده‌اند و در کنار آنها 9 شهید هم در کردستان عراق تفحص شده‌اند که جمعاً 48 شهید در مناطق مختلف عراق تفحص شده‌اند و عملیات جستجو همچنان ادامه دارد.


در دفن شهدای گمنام حوزه‌های علمیه از دانشگاه‌ها عقب افتادند


وی پیرامون آخرین وضعیت تجمیع شهدای گمنام در کشور خاطرنشان کرد: تا امروز 189 حرم شهید گمنام در دانشگاه‌های کشور ایجاد شده، 6 حرم شهید گمنام در حوزه‌های علمیه کشور ایجاد شده که در این رابطه متأسفانه حوزه‌های علمیه از دانشگاه‌ها عقب افتاده و جای دارد که طلاب به این موضوع توجه کنند. در این رابطه حوزه علمیه فیضیه اولویت اصلی ما برای تدفین شهید گمنام است. 3 شهید گمنام نیز در سه قوه ریاست جمهوری، مجلس قدیم، و قوه قضائیه داریم. همچنین در سه وزارت‌خانه‌ دفاع، نفت و وزارت اطلاعات نیز حرم شهید گمنام داریم که در مورد وزارت اطلاعات باید این نکته را عرض کنم که در اداره کل اطلاعات سراسر کشور نیز 24 شهید گمنام دفن شده است. همچنین در پنج نقطه هسته‌ای کشور شامل مرکز هسته‌ای تهران در امیر آباد شمالی، نطنز، آب سنگین اراک، بوشهر و یو سی اف اصفهان نیز شهید گمنام دفن شده است و در آخر نیز 148 شهید گمنام نیز در مراکز ستادی، عملیاتی و آموزشی نیروهای مسلح دفن شده‌اند.


باقر زاده ادامه داد: 16 شهید گمنام در مناطق عملیاتی جنوب و جنوب غرب کشورو در دو بازار اصلی کشور شامل بازار ارگ تهران و بازار امیر چخماق شهر یزد نیز شهید گمنام دفن شده است. همچنین چند حرم شهید گمنام نیز در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی همانند پارس جنوبی وجود دارد. در شهرهای اهل تسنن نیز همانند خاش، ایرانشهر و سراوان نیز حرم شهید گمنام داریم. به طور کلی یک هزار و هشتاد و هفت شهید گمنام در نقاط مختلف کشور بدون احتساب گلزار شهدا و بهشت زهرا داریم.


وی افزود: یک هزار و صد نقطه در کشور در نوبت دریافت شهید گمنام هستند که از این تعداد 188 نقطه دانشگاه و مؤسسات آموزشی هست. بر این اساس بیشترین یادمان سرباز گمنام در بین کشورهای جهان به ایران تعلق دارد همچنین مرتفع‌ترین نقطه دنیا که شهید گمنام در آن دفن شده متعلق به ایران است که در ارتفاعات 2 هزار و 650 متری از سطح دریا و در کلک چال قرار دارد.


باقر زاده ادامه داد: بیشترین شهدای گمنامی که در آرامستان‌های دنیا دفن شده‌اند نیز برای بهشت زهرا تهران است که 4 هزار شهید در آن آرمیده است.


رئیس کمیته جستجوی مفقودین به یمن و حوادث یمن اشاره کرد و گفت: ما 4 شهید یمنی در سردخانه کمیته جستجوی مفقودین داریم که اینها در جریان مداوا و انتقال به ایران به شهادت رسیدند که متأسفانه در دو نوبت سعی کردیم این شهدا را به یمن باز گردانیم که متأسفانه دولت سفاک سعودی مانع فرود هواپیما شد.


وقایع یمن بسیار تأسف بار است زیرا مجموعه کمک‌های بین المللی برای کشور 26 میلیونی تحت محاصره فقط 50 بوده و در حال حاضر بر اساس سازمان ملل 2 هزار نفر در این کشور شهید شده‌اند که البته اطلاع صلیب سرخ حاکی از تعداد بیشتر شهید دارد در این بین ما شاهد سانسور وقایع یمن در رسانه‌های بین المللی در سطح جهان هستیم حتی شاهد هستیم سازمان های بین المللی حتی صلیب سرخ نیز سانسور می‌شوند.


وی در پایان گفت: وضعیت سوخت در یمن به شدت دشوار شده به صورتی که بیمارستان ها و مراکز مهم یمن روزی 6 ساعت بیشتر برق ندارند ومشکل بعدی آنها مشکل آب است و همچنین مشکل ذخیره غذای این کشور که شش ماه تخمین زده می‌شود. در این بین شاهد هستیم که قیمت های مواد غذایی در یمن سه برابر شده و مشکلات و کمبود ذخیره دارو نیز مشکلی که مردم یمن دچار آن شده‌است.


انتهای پیام/

برچسب ها: شهید
ارسال نظر
هلدینگ شایسته