دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بازی تمرینی پرسپولیس پیش از انتقام ازالهلال/ آزمون اول شفر مقابل فولاد

پرسپولیس در روز اول هفته نهم لیگ برتر به دیدار استقلال خوزستان می‌رود.
کد خبر : 220477

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، با پایان یافتن بازی‌های دوستانه تیم ملی فوتبال بار دیگر تنور رقابت‌های لیگ برتر روشن می‌شود. امروز و فردا 8 بازی در چارچوب هفته نهم هفدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر در شهرهای مختلف برگزار می‌شود که در این میان مصاف سرخابی‌های پایتخت با سرخابی‌های خوزستان و تراکتورسازی با پارس جنوبی صدرنشین از اهمیت بیشتری نسبت به دیگر بازی‌ها برخوردار است. اگر چه تقابل پدیده و ذوب‌‌‌آهن هم حساسیت‌های خاص خودش را دارد.


پیکان تهران - گسترش فولاد تبریز


تیم مجید جلالی شروع ناامیدکننده‌ای تا پایان هفته چهارم داشت و تنها 2 امتیاز اندوخته بود اما آقا معلم فوتبال ایران نشان داد که در کارش به تبحر خاصی رسیده است. خودروسازان در 4 بازی اخیر خود در لیگ برتر پیروز شده‌اند و با 14 امتیاز در رده چهارم جدول ایستاده‌اند. آنها تنها شکست این فصل پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی را رقم زده‌اند و حالا به چیزی جز 3 امتیاز دیدار با گسترش فولاد فکر نمی‌کنند. گسترشی که دومین تیم این فصل لیگ برتر نام گرفت که نیمکتش دچار تغییر شد و لوکا بوناچیچ جای خود را به فیروز کریمی داد. نتایج ضعیف لوکا باعث شد تا گسترش در پایان هفته هشتم تنها 7 امتیاز داشته باشد و در قعر جدول قرار بگیرد. باید دید شوک تغییر سرمربی تا چه اندازه نماینده آبی‌پوش تبریزی‌ها در لیگ برتر را متحول می‌کند و این تیم می‌تواند نوار پیروزی‌های پیکان را برهم بریزد یا اتفاق دیگری رخ می دهد.


استقلال خوزستان - پرسپولیس


سیر نزولی پرسپولیس در این فصل از دیدار با سیاه‌جامگان شروع شد. جایی که سرخ ها در ورزشگاه آزادی دو امتیاز از دست دادند. شکست برابر پیکان و از دست دادن دو امتیاز دیگر در اصفهان مقابل تیم ناموفق سپاهان باعث شد تا شاگردان برانکو اندوخته‌ای 2 امتیازی از سه بازی آخرشان در لیگ برتر داشته باشند. پرسپولیس در هفته هشتم به دلیل تداخل بازی‌ با الهلال نتوانست با صنعت‌نفت آبادان رودررو شود تا به همراه این تیم یک بازی کمتر از سایر حریفان در لیگ برتر داشته باشد. سرخ‌های تهران در حالی به دیدار آبی‌های خوزستان می‌روند که در دیدار با الهلال با پذیرش 4 گل شکستی تاریخی را تجربه کرده‌اند و اندک امیدی برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا را دارند.


البته ناکامی‌های پرسپولیس در یک ماهه گذشته بی ارتباط با مصدومیت و محرومیت بازیکنان تاثیرگذار این تیم نبود. جایی که سیدجلال حسینی، کمال کامیابی نیا، محسن مسلمان، محمد انصاری و .... نتوانستند در خدمت تیم باشند. حالا با بازگشت همه غایبان پرسپولیس در تعطیلی دو هفته‌ای مسابقات به واسطه بازی‌های ملی آنها آماده‌اند تا با کسب حداکثر امتیازات مسابقه بار دیگر از نام پرآوازه‌شان دفاع کنند و در کورس تیم‌های بالای جدول باقی بمانند.


در سمت دیگر میدان استقلال خوزستانی قرار دارد که با عبدالله ویسی دیگر شگفت‌ساز نبوده و با 7 امتیاز در رده پانزدهم ایستاده است. آبی‌های خوزستان با تیم قهرمان دو فصل پیش فاصله زیادی دارند. مشکلات مالی فشار زیادی بر این تیم وارد کرده و البته جدایی بسیاری بازیکنان این تیم در ابتدای فصل هم در ناکامی‌های تیم ویسی بی‌تاثیر نبوده است. استقلال خوزستان تنها یک پیروزی در هفته اول به دست آورده است و شاید تنها امید سرمربی این تیم عدم استفاده برانکو از ملی‌پوشانش باشد.


سپاهان - سیاه‌جامگان


در حالی که در ابتدای فصل زلاتکو کرانچار بازیکنان خوبی را به تیمش آورد اما زردپوشان اصفهانی در این فصل ضعیف‌تر از انتظار بوده‌اند. آنها تنها 7 امتیاز از 8 بازی قبلی گرفته‌اند و زنگ خطر برای کرانچار به صدا در آمده است. اگرچه مدیران باشگاه سپاهان خود را حامی سرمربی تیم نشان داده‌اند اما اگر روند عدم موفقیت سپاهان ادامه یابد شاید تصمیمات دیگری در پرافتخارترین تیم لیگ برتر صورت گیرد. در سمت مقابل اکبر میثاقیان فصل را با سیاه‌جامگان نسبتا خوب شروع کرد اما در دو هفته اخیر تیمش در خانه بازنده بوده است تا در امتیاز 7 پایان هفته ششم باقی بماند. قطعا تیم برنده این دیدار می‌تواند تا حدود زیادی خود را از بحران خارج کند.


سایپا - سپیدرود رشت


استارت تیم علی دایی در لیگ برتر نوید فصلی موفق را می‌داد اما سایپا در 4 بازی قبلی خود تنها 2 امتیاز گرفته است و 12 امتیازی است. علی دایی که در فصول گذشته مدعی بود مشکلات مالی تیم‌های صبای قم و نفت تهران مانع موفقیت وی بوده است حالا اگر در سایپا موفق نشود باید بهانه جدیدی را داشته باشد چرا که سایپا شرایط مالی خوبی دارد. حریف این هفته نارنجی‌پوشان تیم تازه لیگ برتری شده سپیدرود رشت است. تیمی که با علی نظرمحمدی غیرقابل پیش‌بینی ظاهر شده و احتمال هر نتیجه‌ای از این تیم وجود دارد. نطرمحمدی که پیش از دیدار با استقلال در هفته گذشته استعفا داده بود، در بازگشت روی نیمکت سرخ‌های گیلان شکست را برابر استقلال بحران زده متحمل شد تا این تیم کمی از بحران خارج شود و حالا نمی‌خواهد سایپا رو دوباره در مسیر موفقیت و پیروزی قرار دهد.


تراکتورسازی - پارس جنوبی جم


سرخ‌پوشان تبریزی پس از 3 شکست در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر به پیروزی‌های خوبی رسیدند و 10 امتیازی شدند اما هنوز با شرایط ایده‌آل فاصله دارند. تراکتوری‌ها که نیمی از بازی‌های این فصل را باخته‌اند این هفته به مصاف تیم شگفتی‌ساز لیگ هفدهم می‌روند. پارس‌جنوبی جم با اندوخته 18 امتیازی صدرنشین لیگ است و در ورزشگاه یادگار امام هم می‌خواهد روند شگفتی آفرینی‌اش را ادامه دهد. شاگردان مهدی تارتار در این فصل بدون باخت بوده‌اند و حالا برای شکست تراکتور هم از انگیزه بالایی برخوردارند. پیش بینی نتیجه این بازی حساس آسان نیست.


پدیده - ذوب‌آهن


شاگردان رضا مهاجری فراتر از انتظار عمل کرده‌اند و 15 امتیازی هستند. آنها در خانه پارس جنوبی صدرنشین هم امتیاز گرفتند تا نشان دهند پیروزی برابر استقلال، تراکتورسازی و سپاهان اتفاقی نبوده است. حالا پدیده برای آنکه یقه تیم پرافتخارترین مربی لیگ برتر را بگیرد باید نمایشی در حد و اندازه‌های دیدارهای اخیرش ارائه کند. در سمت مقابل تیم امیر قلعه‌نویی با امتیاز 11 به مشهد آمده تا فاصله‌اش را با بالانشینان جدول کم کند. ذوب‌آهن که موفق‌تر از هم‌شهری‌اش سپاهان بوده برای پیروزی برابر پدیده کم شانس نیست.


صنعت‌نفت آبادان - نفت تهران


زردپوشان آبادانی یک بازی کمتر از زردپوشان تهرانی دارند و با 7 امتیاز از میهمان این هفته‌شان نیز 2 امتیاز عقب هستند. تیم فراز کمالوند شروعی قابل قبول در این فصل داشت اما در 4 بازی آخرشان فقط یک امتیاز گرفتند تا انتقادات از کادرفنی تیم زیاد شود. حالا کمالوند شاگردانش را آماده کرده تا هر طور شده رقیب هم‌نام تهرانی را مغلوب کنند و به لیگ برتر بازگردند. کمالوند دوست ندارد سومین سرمربی اخراجی لیگ هفدهم باشد. او هزینه‌های زیادی را روی دست مسئولان نفت آبادان گذاشته است.


در طرف دیگر میدان نفت‌تهران که جالب ترین تیم این فصل لیگ هفدهم بوده بار دیگر با حمید درخشان به مصاف حریفان می‌رود. درخشان که در 5 بازی اول این فصل سرمربی زردپوشان تهرانی بود 3 هفته کنار رفت و علی کریمی را جایگزینش دید ولی پس از پایان هفته هشتم دوباره سرمربی نفت تهران شد. حالا درخشان که 4 امتیاز هم توسط علی کریمی به امتیازات قبلی‌اش اضافه شده به دنبال آن است تا از میدان آبادان هم امتیاز بگیرد تا خیلی زود از جمع مدعیان سقوط خارج شود.


استقلال - فولاد خوزستان


آبی پوشان پایتخت که بدون سرمربی و مربی 3 امتیاز از سپیدرود گرفتند با وینفرد شفر سرمربی جدیدشان به دنبال کسب 3 امتیاز دیگر هستند. آنها 8 امتیاز دارند و بعد از جدایی منصوریان با گزینه‌های زیادی مذاکره کردند و نهایتا با سرمربی آلمانی به توافق رسیدند. مربی که کارنامه نسبتا خوبی داشته و باید دید در این هفته و در اولین حضورش در یک تیم ایرانی چه خواهد کرد. آبی ها در این بازی امیدوارند تا هواداران حمایت خوبی از تیم محبوب‌شان داشته باشند. حریف این هفته استقلال تیم فولاد خوزستان است. تیمی که 14 امتیاز در کیسه دارد و با سیروس پورموسوی مربی موفق خوزستانی بهتر از فصل گذشته عمل کرده‌اند. فولاد یکی از تیم‌های موفق این فصل بوده و بدون تردید روز سختی را برای آبی‌پوشان پایتخت رقم خواتهد زد. به خصوص که مصدومان این تیم هم به جمع دیگر بازیکنان بازگشته‌اند.


برنامه کامل و اسامی داوران دیدارهای هفته نهم لیگ برتر فوتبال


پنج‌شنبه ۲۰ مهر


استقلال خوزستان-پرسپولیس تهران/ ورزشگاه غدیر اهواز - ساعت ۱۷:۰۰


محمدحسین زاهدی‌فرد – آرمان اسعدی – محمد عطایی – کوپال ناظمی – ناظر: محمدعلی فروغی


پیکان تهران-گسترش فولاد تبریز/ ورزشگاه شهدای شهر قدس- ساعت ۱۶:۰۰


علی صفایی – رضا سخندان – رضا قیم – علی اصغر مومنی – ناظر: ایرج نظری


جمعه ۲۱ مهر


سپاهان اصفهان-سیاه جامگان / ورزشگاه نقش جهان اصفهان- ساعت ۱۷:۰۰


وحید کاظمی – سعید علی نژادیان – ایوب غلامزاده – ابوالفضل گرجی – ناظر: حسین عسگری


پدیده خراسان-ذوب آهن اصفهان / محل برگزاری بعدا اعلام می شود-ساعت ۱۶:۳۰


اشکان خورشیدی – علی میرزابیگی – رسول فروغی – کیوان علی محمدی – ناظر: علی خسروی


صنعت نفت آبادان-نفت تهران / ورزشگاه تختی آبادان- ساعت ۱۷:۱۵


حمید حاج ملک – حمید سبحانی – براتعلی مولوی – کمیل غلامی – ناظر: علیرضا یزدانی


سایپـا تهران-سپیدرود رشت / ورزشگاه پاس قوامین تهران - ساعت ۱۶:۰۰


علیرضا فغانی – رحیم شاهین – اسد حاج محمدی – محمدملکی – ناظر: اسماعیل صفیری


تراکتورسازی تبریز-پارس جنوبی جم / ورزشگاه یادگار امام تبریز-ساعت ۱۶:۰۰


موعود بنیادی‌فر – محمدرضا منصوری – بابک عباسقلی زاده – حسین زیاری – ناظر: محمدجواد تقی پور


استقلال تهران-فولاد خوزستان / ورزشگاه آزادی تهران- ساعت ۱۷:۰۰


حسین زرگر – محمدرضا ابوالفضلی – سعید قاسمی – سعید رحیمی مقدم – ناظر: مسعود مرادی





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته