دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1394 - 13:35

شروع به کار مرمت و ساماندهی خانه میرزا احمد دهقان مروست

مرمت و ساماندهی خانه میرزا احمد دهقان مروست (شهرستان خاتم) آغاز شد.
کد خبر : 22047

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یزد سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاتم از شروع به کار مرمت و ساماندهی خانه میرزا احمد دهقان مروست خبر داد.


حمید مشتاقیان در خصوص این بنای تاریخی گفت: «خانه میرزا احمد دهقان که براساس الگوی ساخت حیاط مرکزی در بافت تاریخی مروست قرار دارد و متعلق به دوره صفویه تا قاجاریه است. این خانه دارای فضاهایی اعم از هشتی ورودی، تالار، اتاق بادگیر، حیاط، زیرزمین، مطبخ و ... است.»


وی اضافه کرد: «مرمت این بنا از محل اعتبارات سال نود و سه است که از اردیبهشت ماه سال جاری شروع و تا اواخر خرداد ماه به پایان می‌رسد.»


این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: «میزان اعتبار تخصیص داده شده به این پروژه یکصد و پناجاه میلیون ریال است و نحوه اجرای آن به صورت امانی است و اهم آیتم‌های اجرایی شامل کف‌سازی، کاهگل بام، مرمت ازاره، اجرای قرنیز، اندود کاهگل بدنه و ... می‌شود.»


این بنای ارزشمند در سال یکهزار و سیصد و هشتاد و شش با شماره ثبتی بیست و دو هزار و هفتصد و پنجاه و هشت در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته