دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مهر 1396 - 09:38
در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع صورت گرفت:

بررسی چالش‌ها و راهکارهای اشتغال دانش‌آموختگان

اعضای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بر پیوستگی کامل هدایت تحصیلی با هدایت شغلی و اجرای کامل آمایش آموزش عالی برای فراهم‌کردن زمینه‌های اشتغال تاکید کردند.
کد خبر : 220450

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 97 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در دبیرخانه این شورا برگزار شد. در ابتدای این جلسه با توجه به تغییرات صورت گرفته در ساختار معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، اعضاء بر لزوم گسترش توانمندی‌های ستادهای فناوری‌های ملی تاکید کردند.


در ادامه گزارش تهیه شده توسط جهاد دانشگاهی درباره نهادهای توسعه علم و فناوری در برخی کشورهای جهان شامل ساختار، نحوه کارکرد و ... این نهادها ارائه شد.


مطالعه تطبیقی بین نهادهای توسعه علم و فناوری کشورهای جهان و استخراج الگوی مناسب از این مطالعه، آسیب‌شناسی تجربیات قبلی در این زمینه، انتخاب چند فناوری مهم به عنوان نمونه و پایه در این زمینه و ارزیابی دقیق از عملکرد نهادهای موجود در کشور از طریق معیارهای مشخص و معین از جمله نظرات و پیشنهادهای اعضا بعد از ارائه این گزارش بود.


دستور بعدی جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، بررسی برنامه‌ها و اقدامات "سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان" بود. در این بخش با اشاره به نقشه راه، ساختار، عملکرد و اقدامات انجام شده و برنامه‌های این سازمان، برخی چالش‌های پیش رو نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


همچنین اعضای ستاد در این رابطه بر مواردی چون ترویج نظام مهارت‌محور در حوزه اشتغال، پیوستگی کامل هدایت تحصیلی با هدایت شغلی، اجرای کامل آمایش آموزش عالی برای فراهم‌کردن زمینه‌های اشتغال تاکید کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته