دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مهر 1396 - 09:26
در گفت‌وگو با آنا:

پهلوان ملکی: دانشگاه آزاد معتبر و مردمی است و به تحصیل در آن افتخار می‌کنم

مجتبی ملکی قوی‌ترین مرد سال 78 ایران و رکورددار مسابقات پاورلیفتینگ جهانی در بخش اسکات اکنون دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام است که روز گذشته با حضور در این دانشگاه مورد تقدیر رئیس این دانشگاه و مسئولان نهاد رهبری قرار گرفت.
کد خبر : 220413

به گزارش خبرنگار آنا، مجتبی ملکی چهره‌ خوش‌نام، نام‌آشنا و از قوی‌ترین مردان ایران در سال‌های نه‌چندان دور است که اکنون دانشجوی مقطع کارشناسی تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی است و در سمت مسئول کمیته‌ پاورلیفتینگ فدراسیون بدن‌سازی و پرورش اندام کشور فعالیت می‌کند.


ملکی به‌تازگی با ثبت رکورد اسکات ۵۰۰ کیلوگرم رکورد دنیا را در مسابقات جهانی پاورلیفتینگ در کشور چک ۵۰ کیلوگرم بهبود بخشید و این افتخار اولین بار است که توسط ورزشکار ایرانی ثبت می‌شود.



وی متولد ۱۲ دی‌ سال ۶۱ در ایلام است و از سال ۷۶ در سن ۱۵ سالگی به‌صورت جدی فعالیت خود را در این رشته‌ی بدن‌سازی آغاز کرد.


ملکی در سال ۷۸ در سن ۱۸ سالگی به‌عنوان قوی‌ترین مرد ایران انتخاب شد و سال بعد آن نیز به‌عنوان نایب‌قهرمان این مسابقات دست‌ یافت.


کم‌توجهی مسئولان و نبود امکانات و حمایت‌های لازم از سوی مدیران و مسئولان استان از ورزشکاران و بویژه مجتبی ملکی او را چند سالی از ورزش قهرمانی دور نگه داشت.


پهلوان ملکی که رکورددار نوجوانان جهان در رشته‌ پاورلیفتینگ در سال ۲۰۰۱ در کشور فنلاند و نفر اول مسابقات بین‌قاره‌ای در رشته‌ پاورلیفتینگ است از سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ عنوان های متعددی را در جهان در بخش قوی‌ترین مردان جهان کسب کرده که بهترین آنها کسب عنوان سومی تیمی قوی‌ترین مردان جهان بوده است.



او می گوید عاشق ایلام و حضور در این شهر است تمرینات خود را قبل از مسابقات در ایلام انجام می‌دهد و مردم‌داری او شهره‌ خاص و عام است و دانشگاه آزاد اسلامی را دانشگاهی معتبر و مردمی می‌داند و افتخار می‌کند که در این دانشگاه مشغول درس خواندن است.


ملکی ۵ مهر سال جاری در دسته ۱۴۰+ کیلوگرم رده بزرگ‌سالان در حرکت اسکات ۵۰۰ کیلوگرم در جهان رکوردشکنی می‌کند و مدال طلای این دوره را بر گردن آویخت. در این دوره از مسابقات ورزشکارانی از ۴۲ کشور حضور داشتند و می گوید این اولین رکوردشکنی یک ایرانی در مسابقات جهانی پاورلیفتینگ است.


دانشجوی رشته‌ تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام از تلاش خود برای حمایت از ورزشکاران استان خبر می‌دهد و می‌گوید: «استان ایلام دارای استعدادهای خوبی در رشته‌های قدرتی و به‌ویژه پاورلیفتینگ هست که در صورت حمایت مسئولان عناوین زیادی را کسب خواهند کرد.»


او که خنده از چهره‌ بشاش و اما جدیش برداشته نمی‌شود همواره از رئیس‌علی حاتمی مربی خود به نیکی نام می‌برد و بخشی از موفقیت‌های خود را مدیون او می‌داند.



از مجتبی که می‌پرسیم انتظارتان از مدیران ورزش استان چیست؟در پاسخ با خنده می‌گوید هیچ انتظاری از هیچ مسئولی ندارم.


ملکی اکنون مستأجر است و اصلی‌ترین مشکل فراروی ورزشکاران در بخش قهرمانی را مشکلات مالی عنوان می‌کند.


او قدردان حمایت‌های مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام برای ادامه تحصیل است و می‌گوید که تمرینات طاقت‌فرسا و هم‌زمان تحصیل در دانشگاه اعتمادبه‌نفس او را افزایش داده و امیدوار به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاه آزاد اسلامی است.


گزارش از حیدر داودی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته