دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مهر 1396 - 08:30
تجری در گفت‌وگو با آنا:

ضرورتی به ادامه تعهد به برجام از سوی ایران نیست

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود نقض متعدد برجام از سوی آمریکا ضرورتی به ادامه حضور ایران در این توافق نیست.
کد خبر : 220396

فرهاد تجری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه ایالات متحده آمریکا برجام را به صراحت نقض کرده و علنا هم مدعی است که برجام توافق‌نامه‌ای نادرست بوده و آن را سبب خواری خودش می‌داند، گفت: قاعدتا برجام برای کشور ما محدودیت‌های بسیاری به‌وجود آورده و کشور، نظام و مردم با روراستی و صداقت و برای اثبات حسن نیت خود به جامعه‌ی جهانی و جلوگیری از فضاسازی‌ها و تخریب‌هایی که در برابر مملکت ما انجام شد به این محدودیت‌ها تن دادند.


وی با بیان اینکه همانطور که رهبر انقلاب فرمودند هر چه به دشمنان میدان بدهیم، گستاخ تر می شوند، ادامه داد: در برابر همراهی ایران، تنها شاهد زیاده‌خواهی‌ها، نقض آشکار برجام و تضییع حقوق قانونی بویدم که آمریکا ملزم به اجرای آن شده بود.


نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروپایی‌ها نیز آنقدر که خود را به‌عنوان بازیگران خوب و موثر در برجام معرفی کردند، شاهد پایبندی شان به برجام نیستیم، افزود: درست است که برخی گشایش های بانکی از سوی برخی مسئولان اروپایی صورت گرفت اما در برخی موارد شاهد بودیم که شعارهای مسئولان اروپا در راستای اظهارات مقامات آمریکایی بوده و دنباله روی این کشور در نظام بین الملل هستند.


وی با بیان اینکه حفظ عزت نظام برای ما از همه چیز مهمتر است، توضیح داد: جمهوری اسلامی یاران تا الان نشان داده که در پی تولید سلاح هسته ای نیست، و با وجود پذیرش انواع محدودیت ها باز هم شاهد بد عهدی و نقش برجام بودیم.


سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، با بیان با وجود نقض متعدد برجام از سوی آمریکا ضرورتی به ادامه حضور ایران در این توافق نیست.، افزود: با ادامه این روند از سوی آمریکا قطعا مجلس نیز اعلام موضع کرده و گمان نکنم اجازه بدهد که دولت به برجام ادامه دهد.


گفت و گو از زهره خواجوی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته